Prøver at finde ud af hvorfor BF2142 kører langsomt

Tags:    diverse

Jeg sidder og prøver at forstå hvorfor Battlefield 2142 ikke helt kører så optimalt på min vens computer.

-------------
-- Specs: --
-------------

Athlon 64, +3400 ~~ 2.2 Ghz
1 GB DDR2 Ram.
Nvidia GeForce FX 5500, AGP x 8, 256 MB.

----------------------------------------

---------------------
-- Spillet kræver: --
---------------------

1,7 Ghz
512 MB Ram
128 MB GrafikKort

-----------------------------

Selvom spillet kører i dårligste opløsning (800*600 - 60hz)
Så kører spillet simpelthen elendigt.

Jeg vil skyde på at det kører med ca. 10-15 fps, det er fuldstændigt uspilleligt.

Directx 9.0c er installeret, de nyeste drivere til Nvidia er installeret, den nyeste patch til BF2142 er Installeret.

Der står omme bag på spillet at "Understøttede chipset er Nvidia 5800 og opefter", jeg ved ikke om det har noget med sagen at gøre eftersom at kortet er et Fx 5500, det er mit eneste bud.

Inde i Bios er AGP Apature-size sat til 512(tror det er korrekt at sætte den til det dobbelte af hvad grafikkortet har af ram), og alt andet står korrekt.

I 3dMark01, scorer ccomputeren 7754 point i 1024*768, med fuld Hw acceleration, hvis det skulle være nogen hjælp.

Er der nogle gode forslag? For jeg ved ikke hvad problemet er.....

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har det aldrig slået dig tanken at det ikke er så smart at få computeren til at tro du har dobbelt så meget ram som du egentlig har?? Sæt den dog til 256 MB eller derunder ;).

Jeg kan køre få baner af BF2142 på min PC der ikke engang har minimumskravene... Har alt for langsom CPU...

MHT AGP Aperture-size, så har ikke helt forstået hvordan man indstiller den, har kigget på nettet men fatter stadig ikke en dyt.

Hvad ville i sætte den til i mit tilfælde?

Info:
CPU: Athlon XP2000+
RAM: 512MB
VGA: Radeon 9600 256 MB

Nick, din computer er da ikke alt for langsom. Det kræver en 1.7 Ghz at spille det. Min gamle 1700+ AMD kørte kun 1.4 rent core hastighed, men ydede nok i spillet til at "efterligne" en 1.7

Har det aldrig slået dig tanken at det ikke er så smart at få computeren til at tro du har dobbelt så meget ram som du egentlig har?? Sæt den dog til 256 MB eller derunder ;).

Hehe, ja ok. Jeg mente bare at have læst det et sted, men ok, ligemeget hvad jeg sætter den til inde i bios gør det ingen forskel, om det er 128,256,512 som agp står til inde i bios. Spillet kører næsten identisk ligemeget hvad størrelsen på apature-sizen er sat til, så det er nok ikke der fejlen ligger.

Grafikkortet er for langsomt.

Jeg har det samme kort og BF2142 kører også ret elendigt her.

Grafikkortet er for langsomt.

Jeg har det samme kort og BF2142 kører også ret elendigt her.

Ok, mærkeligt at det dårligt nok kan trække det. Men det var da ærgeligt for min gode kammerat :'(

Hvordan giver jeg dig point?

Noget bud på et kort? Overvejede selv at foreslå Ati Sapphire Radeon x1600;

Jeg samler ikke på point.

Kortet er lgie præcist godt nok til Battlefield 2 (jeg har en ven der kører med det), men BF2142 er lidt mere tweaket end Battlefield 2 er og derfor bliver kortet lige præcist skildt fra.

t