hjælp til at komme igang med php

Tags:    php

nogen der kan hjælpe mig med at komme igang med php arbejder normalt i html men vil gerne lærer php hvor skal man starte
nogen tut's som i bare synes jeg skal prøve fordi man lærer en hel masse af det

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
phpartikler.dk er nok hvad du leder efter! ;)

phpuniverset.dk er et godt sted at starte også - der lærte jeg det basiske, og købte bagefter "Avanceret PHP" af Christopher Cosentino.

Jeg havde simpelt hen for svært ved at hitte rundt i begynder-tuts'ne på internettet... Der stod intet om _hvorfor_ det jeg lærte, kunne bruges til at lave noget på hjemmesiden, og så handlede de fleste kun om variabler, hvilket ikke er tils tor nytte i sig selv

Så jeg vil varmt anbefale 'PHP og MySQL - for absolutte begyndere', som bl.a. kan købes på saxo.com :D
Jeg sprang dog det om CMS of færdiglavede forums over ;)

nogen der kan hjælpe mig med at komme igang med php arbejder normalt i html men vil gerne lærer php hvor skal man starte
nogen tut's som i bare synes jeg skal prøve fordi man lærer en hel masse af det

ingen der kan hjælpe mig til at komeme igang ?

Altså jeg vil sige at php sektionen her på siden er et meget godt sted at starte -> http://www.udvikleren.dk/PHP/Index.aspx
Ellers google "php tutorials" og se hvad den bringer til dig.

Altså jeg vil sige at php sektionen her på siden er et meget godt sted at starte -> http://www.udvikleren.dk/PHP/Index.aspx
Ellers google "php tutorials" og se hvad den bringer til dig.
hvad vis jeg skal have nogen begynder tutorials og er det den rigtige måde at starte på ?

Jeg lærte selv php gennem tutorials. Begyndte faktisk her på udvikleren.dk :) Købte så senere bogen "Introduktion til PHP, MySQL og Apache", men der var jeg så stabil i det, at jeg ikke brugte den, men bare brugte reference/manualen på php.net.

vil jeg da lige prøve

phpartikler.dk er nok hvad du leder efter! ;)

skal jeg nok også lige få set på
phpuniverset.dk er et godt sted at starte også - der lærte jeg det basiske, og købte bagefter "Avanceret PHP" af Christopher Cosentino.

t