PHP - Meget simpelt nyhedsbrev

Tags:    php

Hej alle ;)

Det jeg gerne vil ha' lavet her er et mega simpelt nyhedsbrevscript, med en form til at til-/afmelde sig og en form til at sende nyhedsbreve...Alle de tilmeldte skal gemmes i en db med id, ip, tid/dato og self email.

På Forhånd Tak

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg tror man skal starte med at lave en html-form, indeholdende 1 inputfelt, og så to radio-felter (et felt til e-mail-adressen, afmeld og tilmeld)
Og så sender den e-mailadressen til databasen :)

Og så laver du en side, hvor du kan sende nyhedsmails, ved at lave en html-form, hvor du indtaster noget tekst, som skal sendes til brugerne

Så henter du alle email-adresserne med en while-løkke, og sender så, v.h.a. funktionen mail, en e-mail indeholdende nyhedsmailen til emailadressen :)

Tadadam!
Enkelt nyhedsscript ;)

Jeg har ikke selv afprøvet teorien, men det kommer jeg snart til ;)

Indlæg senest redigeret d. 28.02.2007 20:03 af Bruger #11381
Hej alle ;)

Det jeg gerne vil ha' lavet her er et mega simpelt nyhedsbrevscript, med en form til at til-/afmelde sig og en form til at sende nyhedsbreve...Alle de tilmeldte skal gemmes i en db med id, ip, tid/dato og self email.

På Forhånd Tak

Her er svaret på den første del, har endnu ikke sat mig så meget ind i mail funktionen.

Først skal du have oprettet en tabel.

SQL koden:
Hvis du bruger php myadmin, så skal du bare gemme denne kode som nyhedsbrev.sql, så kan du hente den via importerknappen i din php myadmin.
Fold kodeboks ind/udKode 

De 2 næste kodestumper indsætter du i en fil, der hedder fx tilmelding.php

Javascript kode:
Kontrollerer om der er intastet noget i email feltet. Det kan gøres meget mere smart, men bare for illustrationen. Dette script skal sættes mellem <head></head>tags.
Fold kodeboks ind/udKode 

Du kan med fordel lægge HTML kodestumpen i et dir, der hedder HTML og gemme koden i en fil, der hedder form.html. Så kan du bruge PHP's funktion include til at hente den ind, der hvor du gerne vil have din tilmeldingsform.

Include funktion:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har brugt denne funktion i på den anden side, som du kommer til, når man trykker submit.

HTML kode:
Den form som folk skriver deres email i. Den kan sættes hvor på siden, bare det er mellem <body></body>tags.
Fold kodeboks ind/udKode 

Resten af koden skal stå i tilmeldafmeld.php. Du skal indsætte din javascript kode fra før imellem <head></head>tags igen, da eventuelle fejl vil inkluderer din tilmeldingsform igen.
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber du kan komme lidt videre med det her. Ellers må du spørge.

Mvh

Sol

Følger lige med i den her, kan være der kommer noget jeg også kan bruge ;)

Du kan finde et system lige her.....

http://www.dunweber.com/docs/scripts/kildekoder/mailliste.source.php

Indlæg senest redigeret d. 03.04.2007 14:57 af Bruger #11610

t