Hvordan opretter man forbindelse mellem to computere?

Tags:    diverse

Jeg har to bærbare computere og jeg kune mægtig godt at spille age of wonders over dem, problemet er bare at jeg ikke kan få dem til at snakke sammen, kun over det trådløse netværk. Er der nogen der har nogle ideer? TCP/IP og IPX protokolderne er installeret. Tak for hjælpen :) Btw, jeg har selvflgelig et net stik imellem dem.

Kan man evt lave en fobindelse mellem to computere via det trådløse netværkskort?

Indlæg senest redigeret d. 16.02.2007 18:04 af Bruger #9981
5 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hmm, er dine to computere på nætværk sammen dvs. jeg havde engang et problem med at mine computere på nætværket ikke kunne se hindanden:S. jeg fandt ud af at fejlen var at min ene computer sad i selve internet uddeleren og ikke i routeren. det eneste jeg skulle var at flytte nætværks stikket over i routeren og wupti så virkede det;)

Naturligvis kan du det. Du skal først og fremmest sikre dig, begge dine computere er koblet på det trådløse access point. Har du internetforbindelse tilkoblet routeren vil det være godt at sikre der er direkte forbindelse til nettet fra begge laptops.

Er det en ordentlig router, switch eller kraftig hub skal du blot sikre dig du er i samme arbejdsgruppe med begge bærbare, og evt. slå diverse firewalls mm. fra.

Sig til hvis det driller.

Jeg kan nede i min process linie ved siden af uret trykke på en configuration til mit netværkskort og så sige netværkstype computer til computer ?

Hvorfor er det du vil koble to computer sammen, når du udemærket kan lade sig gøre via en router eller et access point. Og koble to computer samme gør man somrelgt kun når man skal flytte filer. Men hvis det nu skal være så skal du bare anskaffe dig et krydset netværkskabel og stikke enderne i hver sin computer og voila.

Tak for svarende :) men er det ikke muligt hvis man sidder med to windows xp computere at forbinde dem uden nogen form for router eller trådløst netværk?

t