Mangler en streng

Tags:    delphi

Jeg skal lave en installation's fil til mit program.. det skal kunne kopier en fil fra en cd over til en anden mappe på hardisken.. hvordan skal jeg gøre dette..??§§??

-=[ HipHopWarrioR ]=-_-=[HipHopGansta]=-



7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Her er lige et eksempel:
Fold kodeboks ind/udKode 

nb. PChar() typecaster det inde i parantesen så det bliver af typen PChar (den CopyFile skal bruge)

Mvh,

Thomas Nielsen

[Redigeret d. 19/08-03 21:48:41 af Thomas (Darkstar)]



Jeg skal lave en installation's fil til mit program.. det skal kunne kopier en fil fra en cd over til en anden mappe på hardisken.. hvordan skal jeg gøre dette..??§§??

-=[ HipHopWarrioR ]=-_-=[HipHopGansta]=-



copyfile(pchar('Fil Du vil kopiere.exe','Hvor den skal ligge',true);

eksempel her går jeg ud fra at exe filen ligger samme sted som filen der skal kopieres

copyfile(pchar(paramstr(0) + 'Fil som ikke er selveprogrammet.exe','c:\\programmer\\ditfirma\\ditprogram\\navn.exe',true);







Jeg skal lave en installation's fil til mit program.. det skal kunne kopier en fil fra en cd over til en anden mappe på hardisken.. hvordan skal jeg gøre dette..??§§??

-=[ HipHopWarrioR ]=-_-=[HipHopGansta]=-


Du kunne også gøre noget andet. På http://www.jrsoftware.org/isinfo.php finder du et forrygende godt install program, ala InstallShield, WiseInstaller og mange andre. Forskellen er at InnoSetup er gratis at downloade, og bruge. Desuden er det open-source.

---
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



Jeg skal lave en installation's fil til mit program.. det skal kunne kopier en fil fra en cd over til en anden mappe på hardisken.. hvordan skal jeg gøre dette..??§§??

-=[ HipHopWarrioR ]=-_-=[HipHopGansta]=-


copyfile(pchar('Fil Du vil kopiere.exe','Hvor den skal ligge',true);

eksempel her går jeg ud fra at exe filen ligger samme sted som filen der skal kopieres

copyfile(pchar(paramstr(0) + 'Fil som ikke er selveprogrammet.exe','c:\\programmer\\ditfirma\\ditprogram\\navn.exe',true);





hvofor pcharstr(0)??
-=[ HipHopWarrioR ]=-_-=[HipHopGansta]=-



Der er fejl :-(

Ved komma'et imellem de to adresser§§ hvad er edr galt§§



hvofor pcharstr(0)??

Det var ikke det han skrev.
ParamStr(0) er filnavnet på dit program.
ParamStr(1..n) er så det n'te argument sendt til kommando linien.

Mvh,

Thomas Nielsen



Jeg skal lave en installation's fil til mit program.. det skal kunne kopier en fil fra en cd over til en anden mappe på hardisken.. hvordan skal jeg gøre dette..??§§??

-=[ HipHopWarrioR ]=-_-=[HipHopGansta]=-

Du kunne også gøre noget andet. På http://www.jrsoftware.org/isinfo.php finder du et forrygende godt install program, ala InstallShield, WiseInstaller og mange andre. Forskellen er at InnoSetup er gratis at downloade, og bruge. Desuden er det open-source.

---
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk


Men det er selfølgelig smag og behag



t