Jeg er den person der elsker og nyder at lærer noget om det der interesser mig, jeg fortrækker altid den vej der mest interesser mig og som har indflydelse på min fremtid, alt andet vil jeg nærmest skide på, hvis du er sådan en person, så drop alt HTX, HH, HG, GYM osv. det er spild af din tid og vil på ingen måder hjælpe dig igennem alle de it uddannelser.
Hvis du vælge at tag 3år gym, så spilder du 3 år af dit liv på at læse om alt mulig.
Jeg har valgt webintegrator uddannelsen ikke fordi jeg mangler viden indenfor web udvikling, men fordi jeg vil væk fra alle de folkskole fag (fysik, kemi, tysk, natur, religion) og alt det shit vi bliver tvungt i at studere selvom det ikke gavner mig på nogen som helst måde i min fremtid.
Jeg står ikke op og tænke "fuck" jeg har naturfag idag, jeg står op med et smil fordi jeg kan lide det jeg bliver undervist i.
Et andet fordel er hvis du allerede er god til at programmere, så har du mulighed for at studere selv andre ting imens du tager uddannelsen som jeg selv gøre nu.
Jeg er heldig at jeg har 3 forskellige venner, der går på de 3 forskellige uddannelser (ingeniørhøjskole, datalogi, og datamatikker). Så jeg har kendskab til hvad de bliver studeret I, jeg prøver at følge deres fodspor langsomt indtil jeg skal selv starte på en af de uddannelser, så er jeg klar
Min vej => Folkeskole => 3dcollege => webintegrator => datamatikker => datalogi (skære ned på fag fordi datamatikker uddannelsen) => ???
på den måde så har jeg ihvertfald ikke spildt en del af mit liv på noget jeg selv ikke kan lide, "Mit Liv", ingen skal tvinge mig til at lærer noget jeg ikke vil lærer noget om.
så imens du lærer noget om naturen så lærer jeg noget om design pattern, imens du lærer tysk, så lærer jeg rubyonrails, imens du arbejder med det du hader, så arbejder jeg med det jeg elsker
Hvad vælger du så?