.dat til .ttf

Tags:    diverse

Hej.
Jeg har netop modtaget en font fra en mac bruger, som jeg skal udførerer noget arbejde for. Filen er af typen .dat, hvilket vel er en mac-font-filtype?

Problemet er bare at jeg ikke kan læse en .dat fil på windows! Så jeg tænkte om det ikke på en eller anden måde er muligt at konvertererer den til .ttf eller .fon, så jeg kan læse den. Det er nemlig meget vigtigt for mig da det er til et logo, og det skal jo gerne være ens med det der blandt andet står på visitkortet ;)

På forhånd tak

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Citat fra filext.com:
"Can be just about anything: text, graphic, or general binary data. There is no specific structure for a .DAT file. You can use an editor like EditPad Pro to look inside a .DAT file and possible determine its contents and relationship with a program. If you are looking for information on the file INDEX.DAT please see the FAQ."

Har du undersøgt om filen er i ttf eller fon format?

kan aldrig få for mange UP :)

Wow, eller nej?
Eller jeg har lige prøvet at ændre filtypen til .fon, og den får sørme et ikon (det gør den ikke hvis jeg ændre til .ttf). Så den må vel være i .fon format! Men har derefter prøvet at sætte den i font mappen i windows. Det vil den ikke have :(

Jeg har prøvet at åbne den i notepad (de siger jo man kan læse den i en editor). Men der står bare en masse meget mystiske tal, bogstaver og symboler, ligesom hvis du åbner en exe fil i notepad. Det er ikke lige det jeg kalder for at kunne læse filen. Mystisk.

Skal jeg uploade filen? Vil personligst helst undgå det, da jeg ikke har ret til det, men hvis nogen tror de kan gører det, gør jeg det gerne.

er du sikker på at filen havde typen dat på mac'en?

Du kan prøve at søge på mac pc font converter på google, jeg kom godt nok kun frem til et købe program :(

Så spørg ham du har fået filen af hvilken type den er.

Det er klart at filen får nyt ikon når du ændre filendelsen, da det jo er filendelsen ikonet findes ud fra.

Ahh tak ;)

Dine søgeord gav et udmærket resultat.
Jeg fandt dette programmet:
http://www.asy.com/scrcf.htm

Det kan konvertererer mellem mange typer. Og er gratis får en 15 ganges prøve version. Og det er jo fint nok, da jeg kun skulle bruge det en gang. ;) Kan anbefagles ;)

Nørden. Vil du have et par UP så accepter lige up ;)

t