Hvilke ting skal jeg kunne kode

Tags:    php

Hvilke ting skal man kunne kode for at lave en 3d chat og har i evt nogle gode tutorials ;D

//mathias

4 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal have fat i noget Java (eller måske Flash kan bruges?). 3d chat er ikke noget begynderprojekt, så jeg tror ikke der findes nogen tutorials til hvordan du skal gøre.

Tror det er bedst med en kombination af Java, Flash og en lille smule php/asp.

Men som Jesper siger: absolut intet begynderprojekt. Der er intet i vejen for at udfordre sig selv, selv på begynderstadiet, men der er også grænser. Vær lidt god ,mod dig selv og start i de små.

jeg vil nok selv foretrække Flash der er tonsvis af flash toturials

www.tutorialized.com

Du skal så også kode en del Action Script som så også er indbygget i flash programmet :) kan sige at Macromedia flash 8 proffesional lyder rigtig godt

Java behøves da kun hvis man planlægger at der skal være en millioner brugere på. Så skal man ud og gøgle med noget TCP/IP.

Ellers kan Flash og AMFPHP bruges ganske fint til dette formål.

Man kan også lege med TCP/IP i flash, ved at kombinere det med Zinc. Men det er ovre i en helt anden boldgade, og ganske avanceret.
Ellers er der flash og Coldfusion og hvad det nye Apollo-project fra Adobe kommer til at kunne, skal jeg ikke kunne sige.

Men uanset hvad, så er 3D chat (eller isometrisk struktureret chat), et ganske avanceret projekt. Men en fin overbygning til en alm. chat.

Indlæg senest redigeret d. 12.02.2007 08:51 af Bruger #10216
t