Et par spørgsmål

Tags:    html css

Jamen hej!

For det første:
Jeg kan ikke få min font til at ændre størrelse på www.filmed.dk/cg/index.html
Jeg kan sagtens ændre størrelsen på links'ene, men ikke den almindelige font. How come?
Mit stylesheet ser sådan ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

For det andet:
Hvordan kan jeg sørge for, at kasserne til højre ikke bliver højere end det område, hvor der rent faktisk står noget tekst? Jeg kunne jo evt. sætte en ny tabel ind dér, men vil gerne nøjes med en enkelt, hvis det er muligt.

Indlæg senest redigeret d. 14.02.2007 00:09 af Bruger #11010
5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du har opbygget sitet lidt uhensigtsmæssigt i mine øjne..

Hvis du absolut skal lave et tabel opbygget site, bliver du nød til at neste tabeller for at få den ønskede effekt.

altså i stedet for:

<tr>
<td width="170px" class="border">

<b>Seneste nyt:</b>

</td>
</tr>
<tr>
<td width="170px" class="border" valign="top">

Blahblahblah blahblahblahblah blahblahblah.... Læs mere her.

</td>
</tr>

noget ala:

<tr>
<td width="170px">
<table> <tr> <td class="border"><b>Seneste nyt:</b></td></tr><tr><td class="border">Blahblahblah blahblahblahblah blahblahblah.... Læs mere her.</td></tr></table>
</td>
</tr>

og så ellers fjerne den rækken under.

du kunne sætte din tekst ind i en p og så sætte class til f.eks velkommen og så lave det i css.

test.html
Fold kodeboks ind/udKode 

css.css
Fold kodeboks ind/udKode 

body
{
font-family: sans-serif;
color: #FFFFFF;
background-color: #032715;
background-image: url("images/bg.png");
background-repeat: repeat-x;
}

*
{
font-size: 10pt;
}

Når du bruger wildcard til at sætte font-størrelsen er det ret vigtigt du ikke bruger ex em eller %.

pt og px er fint - pt er dog ret uhensigtsmæssigt til web.

/JJ

Wildcardet fungerer fint:)

@Martin: Det ville ikke være særlig hensigtsmæssigt, at bruge en css-class, da det er hele teksten, jeg skal ændre. Men ny er det løst.

Nogle idéer til, hvordan jeg kan ændre cellerne til højres højde, så de passer til den tekst, der nu står inden i? (Problemet er, at der neden under og imellem de to celler med gul kant og celler uden kant. Den totale højde bliver så fordelt jævnt ud over alle cellerne istedet for at den overskydne plads bare bliver brugt på den nederste celle. Gav det mening?)

Ja, som jeg også sagde i det indledende indæg, er det jo en mulighed at lave adskilte tabels:)

Er der andet, du ikke kan lide ved opbygningen, for så vil jeg da rette på det også:)

t