Kan man sende dynamiskoprettet indhold i en mail?

Tags:    php

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp. I min fritid hygger jeg mig med at blive bedre til PHP ved at lave et tilmelingssystem, men jeg er støt på et problem.
Jeg kunne godt tænke mig at sende en mail med en liste over dem brugeren har tilmeldt til vedkommendes e-mail-adresse. Jeg bruger den indbyggede mail-funktionen.

Kan jeg sende den dynamiskoprettede tabel i en mail? Og i så fald hvordan?

På forhånd tak

Indlæg senest redigeret d. 08.02.2007 17:47 af Bruger #10572
7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ork ja :)

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 08.02.2007 18:35 af Bruger #11329
I stedet for at udskrive din tabel til siden (alt det der echo snask), så samle det hele i en variabel og brug den i din mail-funktion.

Ok, men det er ikke helt så simpelt...

Her er et uddrag af den kode jeg bruger på siden. Den opretter tabelen. Jeg vil så efterfølgende gerne sende det, der er blevet oprettet, er det muligt?

Fold kodeboks ind/udKode 

Det tilføjes at jeg ikke er særlig PHP-hardcore :S

Den nemmere måde:
Fold kodeboks ind/udKode 

Ihvertfald noget i den stil - Har ikke testet det.

Det scriptet gør er at det bruger output bufferen til at gemme alt data du udskriver med echo. Den gemmer herefter den data i $data variablen, og så tømmer og deaktivere den object bufferen. Alternativt kan du bruge ob_end_flush() hvis du vil have udskrevet indholdet af bufferen først.

Indlæg senest redigeret d. 09.02.2007 07:35 af Bruger #2330
Det virker! Jubii :)

Men... der er et lille problem. Jeg kunne godt tænke mig at skrive noget i mailen sammen med den tabel der bliver oprettet. Det er sådan set ikke noget problem, bortset fra at den placerer tabelen i bunden, selvom jeg f.eks. beder den om at skrive det et bestemt sted:

Fold kodeboks ind/udKode 
( Uddrag fra koden - foregår efter ob_end_clean(); )

Eller hvis jeg placeret den første halvdel af beskeden før oprettelsen af tabellen og anden halvdel efter oprettelsen tabel.

Kan du evt. hjælpe mig med det?

Indlæg senest redigeret d. 09.02.2007 14:16 af Bruger #10572
Husk at alt hvad der er i $data vil blive udskrevet, det inkludere også <form>-tagget. Kan det være en del af problemet?

Såvidt jeg lige kan se, vil det dog være langt nemmere bare at indsætte det nye du vil skrive i mailen, direkte imellem de to ob kald.

Indlæg senest redigeret d. 09.02.2007 14:36 af Bruger #2330
Det har du fulstændig ret i. Det virker! Jeg havde bare glemt at afslutte tabellen med </table>, da jeg havde gjort det, virker det det helt uden problem.

Tusind tak! :D

t