Læs fil ind i richedit

Tags:    c++

Overskriften siger vel sig selv, så jeg springer videre til min kode (som i øvrigt ikke virker)
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg ved godt hvorfor den ikke virker, men jeg ved ikke hvad jeg ellers skal gøre. Når først jeg har filens tekst i en variabel ved jeg godt hvordan jeg smider den ind i RichEdit'en, men jeg ved ikke hvordan jeg kan læse hele filen ind i txt variablen, og af hvilken type den skal være.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan lave en funktion:

Fold kodeboks ind/udKode 

Og kalde den:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det ligner noget fra din teksteditor. Det gør heller ikke noget, overvejede selv at prøve med noget af den kode, men det for det første bruger du jo ikke en edit kontrol, og for det andet er pointere ikke specielt attraktive, synes jeg ;)

Men jeg kan sgu ikke få det til at virke. Den indlæser ikke noget i mit tekstfelt (edit):
Fold kodeboks ind/udKode 

Problemet er at du aldrig får et filnavn tilbage fra GetOpenFileName.

Du skal sætte lpstrFile og nMaxFile i ofn

Det var også min mistanke at min OPENFILENAME manglede noget, men vidste ikke lige hvad. Men nu virker det, tak ;)

Hvorfor _skal_ der sættes en buffer på lpstrFile, hvis filnavnet skal initialiseres?

Funktionen GetOpenFileName skal have et sted at gemme filnavnet.
Man har så valgt at det er den der kalder funktionen der skal skaffe plads til dette. Alternativet var at OPENFILENAME strukturen skulle have plads til navnet, eller at GetOpenFileName skaffede plads (f.eks. med malloc eller new), men det ville kræve at den der kalder skal rydde op (f.eks. med free eller delete []).

Jeg røg af efter malloc, men det kommer vel nok ;) Tak for svaret.

t