Redo Søg Og Punkter I RichEdit??

Tags:    delphi

Jeg er ved at lave et Text program og er støt på nogen problemer....

1. Hvordan kan jeg lave en Redo knap?? jeg har prøvet med
reText.Redo;
Men det komer bare med denne fejl:
[Error] DarkEditor.pas(468): Undeclared identifier: 'Redo'

Og sjovt nok kan jeg godt få reText.Undo; til at virke lidt mystisk synes jeg???

2. Hvordan kan jeg lave en søge funktion i mit Program så dan kan søge gennem min RichEdit??

3. Hvordan kan jeg gøre så programmet laver Punkter automatisk?? Lige som når man trykker på "Opstilinger med tal eller bukstaver" eller "Opstilinger med punkter" i word???

Er der nogen der kan hjælpe med det eller har en kode til det så ville jeg blive glad ;)

PS. Jeg bruger en TRichEdit

På forhånd tak får hjælpen.



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
1. Der er desværre ikke noget der hedder Redo i en TRichEdit..

3. Du kan bare bruge TActionList.. Som har en Punkter opstilling funktion. Virker meget fint!

MVH.
Armen L.A.

Søge funktioner fant jeg selv ud af... Kan bare ikke lige finde ud af replace...
Jeg har lige 2 nye spørsmål

1. Hvor dan kan jeg lave punktopstilling med den der ActionsList jeg ved ikke hvordan man bruger den???

2. Hvordan kan jeg finde alle skrifttyperne på en computer og sætte den ind i en ComboBox??


1. dbl klik på ActionListen, gå i New action (den der gule ikon), klik på New standard action.. vælg RichEditBullets fra Format.
Klik nu på din knap som skal gøre det med punkterne, i den object inspector står der Action.. Vælg RichEditBullets og så virker det!

2. Du kan få alle computerens skrifttyper med denne kode, som skal stå i Comboboxen's OnDropDown:
Fold kodeboks ind/udKode 


Håber du kan bruge det :)

MVH.
Armen L.A.




1. Der er desværre ikke noget der hedder Redo i en TRichEdit..

3. Du kan bare bruge TActionList.. Som har en Punkter opstilling funktion. Virker meget fint!

MVH.
Armen L.A.



1. Der er desværre ikke noget der hedder Redo i en TRichEdit..

3. Du kan bare bruge TActionList.. Som har en Punkter opstilling funktion. Virker meget fint!

MVH.
Armen L.A.


Søge funktioner fant jeg selv ud af... Kan bare ikke lige finde ud af replace...
Jeg har lige 2 nye spørsmål

1. Hvor dan kan jeg lave punktopstilling med den der ActionsList jeg ved ikke hvordan man bruger den???

2. Hvordan kan jeg finde alle skrifttyperne på en computer og sætte den ind i en ComboBox??



t