TCP/IP - Lav forbindelse forbi en router, hvordan?

Tags:    diverse

Hey, jeg har det problem at når jeg prøver at oprette en TCP/IP forbindelse til en af mine venner, kan de to computere ikke se hinandens forbindelser, jeg vil skyde på at dette skyldes at vi herhjemme har flere computere koblet sammen til nettet via en router. Routeren har vist nok sin egen ip, eller giver computeren en ny ip, ved ikke helt hvordan det hænger sammen. Kan det have noget med det at gøre? Og hvis det har, hvordan løser man det så?

Venlig hilsen Rasmus

7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan også starte et multiplayer og starte spillet så du er inde, og så trykker du ALT-TAB for at komme ud i windows. Der åbner du kommandopromt og skriver netstat -a eller netstat... Kan ikke huske hvilke og så kan du nok finde den der imellem. Vil skyde på at det er en portnumme over 1024.

Indlæg senest redigeret d. 06.02.2007 09:17 af Bruger #6559
Nu skriver du jo ikke om hvad eller hvordan i forbinder Jer. Men jo den kan nok skyldes problemet. Er du host eller er det P2P.

Det kunne være igennem fx. et spil som Age of Wonders. Jeg går ind og vælger at være host, sætter et spil op, han skriver min ip adresse og hos ham siger den at der ikke er nogen server/host på den ip og han kommer heller ikke frem hos mig. Jeg har samme problem når jeg prøver at skabe forbindelse i de programmer jeg har lavet. Det forgår self via en TCP forbindelse. Hjælper det?

Indlæg senest redigeret d. 05.02.2007 21:11 af Bruger #9981
Du skal sætte routeren til at forwarde de rigtige porte til din computer.

Hvordan får jeg et hint om hvilke porte det er?

Det kan du oftest se i dokumentationen til dine spil, og hvis det er dine egne programmer, så kender du vel portene? ;)

Indlæg senest redigeret d. 05.02.2007 21:17 af Bruger #2330
hehe ja, selvfølgelig, men når jeg har et spil som fx Age of Wonders hvor jeg ikke lige kender portene? :) det kommer af at jeg er løbet på problemet nogle gange med mine egne spil og nu vil jeg gerne spille et gammelt spil der minder om heros, men bliver så åbenbart stoppet af routeren.

EDIT: Det ser ud til jeg bare skal lære at læse :P dokumentationen... klart!

Indlæg senest redigeret d. 05.02.2007 21:31 af Bruger #9981
t