Som en start, ved godt denne section ikke er beregnet til Javascript men java i sig selv, men er lidt svært at finde ud af hvor den skal placeres når der ikke er en Javascript sektion, så hvis den skulle psase ind et andet sted er i velkommen til at rykke den...
men nu til emnet...
Jeg har i en periode bakset med at få form med et textare og nogle buttons...
her skal det siges at når man trykker på en af knapperne skal den tilføje noget til textareaet.
Dette er lykkes, og efter lidt xtra arbejde fik jeg den til at tilføje teksten hvor jeg havde min cursor i textareaet..
men det problem jeg nu står med, er at jeg gerne vil have den kunne til at understøtte det her:
Vi tager et stykke tekst der hedder TEST, markerer det og trykker på knappen B som normalt bare tilføjer [B][/B], men her hvor vi nu har markeret teksten skal tilføje taggene udenom, vil sige sådan her [B]TEST[/B]...
har prøvet en del forskellige muligheder, men intet har haft nogen positivt effekt, kun lige det direkte modsatte..
Koden til javascript functionen der sørger for tilføjelse er
function addbbcode(txt) {
var txtarea = document.forms['Textarea'].elements['tekst'];
if (!txtarea) {
alert('Feltet findes ikke');
}
else {
if (document.selection) {
txtarea.focus();
var valgt = document.selection.createRange();
valgt.text = txt;
}
else if (txtarea.selectionStart) {
var start = txtarea.selectionStart;
var slut = txtarea.selectionEnd;
txtarea.value = txtarea.value.substring(0, start)+ txt+ txtarea.value.substring(slut, txtarea.value.length);
}
else {
txtarea.value += txt;
}
}
}
og koden til formen er:
<form name="Textarea" action="#" method="POST"> <input type="text" name="overskrift" value="" /><br />
<input type="button" onclick="addbbcode('[f][/f]')" value="F" />
<input type="button" onclick="addbbcode('[indhak][/indhak]')" value="Indhak" />
<br />
<textarea style="width:450px;height:200px;" name="tekst"></textarea><br />
<input type="submit" value="Opdater">
</form>