Text markering i textarea (Javascript)

Tags:    java

Som en start, ved godt denne section ikke er beregnet til Javascript men java i sig selv, men er lidt svært at finde ud af hvor den skal placeres når der ikke er en Javascript sektion, så hvis den skulle psase ind et andet sted er i velkommen til at rykke den...

men nu til emnet...

Jeg har i en periode bakset med at få form med et textare og nogle buttons...

her skal det siges at når man trykker på en af knapperne skal den tilføje noget til textareaet.

Dette er lykkes, og efter lidt xtra arbejde fik jeg den til at tilføje teksten hvor jeg havde min cursor i textareaet..

men det problem jeg nu står med, er at jeg gerne vil have den kunne til at understøtte det her:

Vi tager et stykke tekst der hedder TEST, markerer det og trykker på knappen B som normalt bare tilføjer [B][/B], men her hvor vi nu har markeret teksten skal tilføje taggene udenom, vil sige sådan her [B]TEST[/B]...

har prøvet en del forskellige muligheder, men intet har haft nogen positivt effekt, kun lige det direkte modsatte..

Koden til javascript functionen der sørger for tilføjelse er

Fold kodeboks ind/udKode 

og koden til formen er:

Fold kodeboks ind/udKode 

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

Testet i IE 6 og FF.

Siger først og fremmest lige tak for hjælpen..

men umiddelbart virker det ikke, hvis jeg markerer et stykke tekst nu og trykker på knappen F fx for at tilføje [F][/F] udenom, er det eneste den gør nu er at overskrive den markede tekst med [F] kun, ikke slut tagget mere, samme sker for [indhak]...

dog tænkte jeg på om det kunne have noget at gøre med der skulle laves ændringer i selve javascriptet ?

og har både prøvet at teste det i ff samt ie men det er samme resultat bege steder...

startede med at filføjede ændring du havde lavet i selve formen uden succes, derefter kiggede jeg javascriptet igennem men umiddelbart kunne jeg ingen ændringer lavet der..

da jeg efter noget tid ikke kunne få det til at funke prøvede jeg med den lidt nemmere metode bare at cp både js scriptet samt formen du havde postet, men det gav dog samme resultat som skrevet tidligere

hehe..:)
Jeg har glemt at sætte den nye js kode ind:D
Her kommer den:
Fold kodeboks ind/udKode 

Btw. skal js indlæg i html/css kategorien;)

ah der var den jo :D ... mange tak for hjælpen, så simpelt men alligevel så irreterende til tider :p ...

ah okay i den sektion, var lidt i tvivl om hvor jeg skulle have placeret den faktisk, men skal jeg huske til næste gang i alt fald :D

Hej jeg har fuldt med i denne tråd, men kan ikke få det til at virke. Har jeg misforstået det hvis koden skal stå i mellem <title> og </title> ?

Fold kodeboks ind/udKode 

Kimage: Ja, det skal stå i headeren, eller body, det er egentlig lige meget, men IKKE inde i <title>

t