Database eller fil?

Tags:    c++

Jeg skal i gang med, at lave et program der skal gemme og vise nogle data'er(GUI)de skal sættes op efter et navn,så man kan hente data'erne på eks. en person frem og printe det ud som det er vist på skærmen,så jeg selv kan styre hvordan jeg vil sætte dem op. og til sidst skal det kunne printe alle data'er ud.
Skal det laves som filer der gemmes, eller som database. Hvor omfattende er det? kan det være lettere i Visual basic?
MVH Nikolaj

Hvis du kan gemme alle data i hukommelsen vil det letteste være at gemme data i filer og læse dem når programmet starter og gemme når det afslutter.
Hvis der er for mange data til at de kan være i hukommelsen er data-baser at foretrække.

Når du siger hukommelsen, mener du så variabler??
Men bliver det ikke et problem at hente dataerne frem fra filerne og sætte dem ind så det skaber layoutet til udskrivning?

Ja, men hukommelsen mener jeg variable. Men filer er det for tungt at skulle læse og ikke mindst skrive, hver gang man har brug for / brugt et entry.

Jeg er ikke sikker på hvad du mener med "layoutet til udskrivning"

Du kan enten kode formatet ind i programmet eller du kan gemme formatet i filen. Det første er det letteste, det andet det mest fleksible. Men det er vel det samme om du gemmer i en database eller i filer.

t