Sortering og filtrering i logfiler

Tags:    programmering

Hej

Jeg er meget ubekendt med programmering, men jeg er i gang med at skrive en BA-opgave i økonomi på universitetet, og der skal jeg bruge nogle data, der kan analyseres i et statistik program. Jeg har modtaget en masse rådata i zip'ede logfiler (omkring 40 GB, filerne er spilttet op i mange mindre filer som man vil kunne køre en af gangen). Er der nogen, der kan komme med et hint eller grundlæggende metode, som jeg skal bruge for at filtrere disse data, til noget som kan bruges i SAS, Excel etc..?

På forhånd mange tak

//Klaus Mortensen, Stud. Oecon.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Okay.. Prøv at lege med LogParser 2.2, fra Microsoft. [url=http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=890cd06b-abf8-4c25-91b2-f8d975cf8c07]Kan hentes her..[/url]

Har ik selv brugt det, men det skulel være et ret kraftigt værktøj til at parse data med.

Indlæg senest redigeret d. 09.02.2007 21:20 af Bruger #11298
Hvilken type data er det du har fået?

Her tænker jeg på type eller formatering??

Så længe det følge ren bestemt syntax, så kan det jo parses.

Det er data over odds udviklingen hos et firma som indsamler odds fra forskellige spiludbydere på nettet. Det vil sige, at der er forskellige informationer omkring de forskellige kampe, såsom spiludbyder, odds, dato etc.. Der er en del irrelevante informationer, som vi gerne vil have fjernet. Men da vi ikke er de store kodere, så er vi lidt i tvivl om, hvordan vi skal gribe problemet an, hvilken type kode vil skal skrive og i hvilket program. Så hvis der er nogen, der har et hint eller et link til en god hjemmeside der kan hjælpe os, ville det være en stor hjælp.

KLaus

t