Hmm tildels enig, og til dels meget uenig, hvilket nok jeg nok mest er.
Ifølge van Dam er kampen mod piratkopiering allerede tabt, og musikindustrien bliver nødt til at acceptere, at deres produkter bliver byttet og kopieret over internettet.
Jeg er enig. Man kan ikke beskytte sine musikindustrien mod kopiring, og syntes derfor også det må acepteres af musikindustrien, selv om stadig skal være ulovligt og politiet selvfølgelig skal prøve at holde lov og orden. Og udover dette syntes jeg det er en fantastisk tanke at alle må hente, og musikindustrien så stadig får deres penge.
Det dårligere er at internettet langt fra er ulovlig kopiring. Det er et medie, og nok en af de ting man er meget afhængige af på mange arbejdspladser. Skulle man beskatte dette vil det da gå helt galt!
Og så er det jo kun minimalt lidt af samtlige netbrugerer som henter ulovlige ting over nettet i store strømme. Mange vil overhovedet ikke være interesseret i at hente det over nettet. Og skal de så betale for at andre henter over deres internetregning? Og kunne man ikke forestille at det for nogen bare ville gå helt galt, og folk ville downloade i ekstremerne, hvilket også vil sætte folks itsikkerhed i farer!
Og så kan Holland iøvrigt umuligt få dette i luften alene!