Apache med PHP5 problem

Tags:    diverse

<< < 123 > >>
Har tidligere rodet med Apache og PHP5 og har en god erfaring med det, men nu er jeg løbet ind på nogle problemer jeg simpelthen bare ikke kan løse.

Jeg bestemte mig for at prøve XAMPP af (Hvis der skulle være nogle som ikke kender det, er det en pakke hvor Apache, PHP og MySQL er inkluderet i).

Det fungerer fint nok når jeg prøver mit site af som er kodet i PHP på localhost, men når jeg så vil prøve den af fra en anden computer over nettet, kan man ikke se siden. Har så prøvet at trykket F5 et par gange og så kommer siden, men når man så klikker på feks. et menupunkt står der bare at siden ikke kan vises. Altså, det virker meget ustabilt.

Har også haft disse problemer når jeg installere Apache og PHP5 hver for sig.

Hvad kan være problemet her?

27 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv at tilføje dette i slutning af din httpd.conf:
Fold kodeboks ind/udKode 

Du kan derefter også lave specifikke domains, f.eks. hvis domain.dk pejer på din ip:
Fold kodeboks ind/udKode 

Skulle gøre tricket. :-)

Tricket var til XAMPP vel at mærke.

Vi bruger XAMPP på arbejdet, fordi det er så utrolig hurtigt at installere og sætte op.

Håber det hjælper dig.

Ville egentlig gerne prøve det af som Lars skrev, men af en eller anden årsag kan jeg ikke se det der står i kodeboksen. Hvordan kan det være?

Hjalp det? :)

Skal man ikke have en fast ip, for at kunne lave en hjemmeside, som andre kan se på nettet.

Det er selvfølgelig en klar fordel, at hvis du f.eks. køber et domæne, så som www.hej.dk, så skal du pege den på din faste IP adresse, og ikke behøve at tænke på at få opdateret domænet såfremt din IP skifter..

Men det er ikke en nødvendighed, folk skal bare have din nuværende IP for at tilgå noget på dit netværk. Og så skal din router, medvidere, selvfølgelig være sat rigtigt op, så den peger på den PC der har en service (f.eks. webserver) kørende.

Du kan altid se din eksterne IP på www.myip.dk

Tricket var til XAMPP vel at mærke.

Vi bruger XAMPP på arbejdet, fordi det er så utrolig hurtigt at installere og sætte op.

Håber det hjælper dig.

Det kan godt være det var et trick til XAMPP, men det der en opsætning til Apache Webserveren, så det vil også virke uden XAMPP

Ja ja, men ville bare understrege at det kun var testet på XAMPP med dens standard opsætning. :)

<< < 123 > >>
t