Send mail fra side

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej.
Jeg er igang med et nyhedsmail system til et firma. Og har lavet følgene kode som ind til videre kun sende en mail:

Fold kodeboks ind/udKode 

Men hvis jeg prøver koderne. Siger den:
Mailen er ikke blevet sendt

Hvorfor?

Spr 2.
Hvis jeg ønsker at sende til en hel liste som er lærgret i min database. Vil i så bare lave en while, over overstående kode når den er rettet?

Quick answer. Skal afleveres inden i aften!

11 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
mangler du ikke et subject parameter på din mail funktion?

Fordi det ikke er optional.

if(mail('til@mail.dk','emne',$besked))
{
echo "hep hey, mail afsendt";
}
else
{
echo "fail";
}

Jeg ville i øvrigt ikke loope gennem alle adresserne. En ganske normal email understøtter jo at man kan sende til flere ;).

Indlæg senest redigeret d. 01.02.2007 19:21 af Bruger #3275
Jeg gider da ikke bruge en kode som allerede er lavet. Jeg vil da lave det selv, forstå det, og blive klogere! Men udover dette brugere jeg også dette i nogen oplæringsmateriale, så det skal være enkelt!

Fair nok.
Ser bare ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen og igen. :)

Jeg gider da ikke bruge en kode som allerede er lavet. Jeg vil da lave det selv, forstå det, og blive klogere! Men udover dette brugere jeg også dette i nogen oplæringsmateriale, så det skal være enkelt!

Fair nok.
Ser bare ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen og igen. :)

Det er jo ikke at genopfinde den dybe tallerken. Det er at opfinde en ny dyb tallerken ;)

Okay, sende en nyheds mail?

Du har da det meste. Jeg går ud fra du bruger MySQL til e-mails og så gør du sådan her

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvor skulle der mangle det?

kig på PHPMailer... Langt mere effektiv end at skrive alt det mailgøgl... :)

Og hvis der skal flere modtagere på samme indhold, skal du bruge SMTP, hvilket PHPMailer også understøtter.

http://phpmailer.sourceforge.net/

Nice. Tak ;) Det virker. Men jeg er meget i tvivl hvordan du har tænkt dig at sende mailen til alle som står i databasen. Kan du ikke lave et eksempel?

Nåå... Hmm ej, alt der foregår her på udvikleren.dk er altid koder som allerede er lavet før. Og det er jo det vil vil lære, for at vi kan udvikle os. Og senere opfinde en suppeskeen.

<< < 12 > >>
t