PC har ikke adgang til filer

Tags:    diverse

Hey. Jeg har et rimelig stort problem med min computer.
I går begyndte min maskine at køre ret ringe så jeg genstartede. Det kunne jeg ikke så jeg resettede den. Den nåede ikke længere end til den første boot skærm hvor den ikke kunne finde begge mine harddiske. Jeg resettede igen hvorefter windows checkdisk gik i gang og fandt fejl på mit c: drev.

Nu kan jeg ikke køre i skærmopløsningen 1280x1024 (det kunne jeg før) og det lader til at computeren ikke har adgang til at læse fra en række filer. I hvertfald får jeg fejl fra en masse programmer om at de ikke kan åbne deres logfiler og mine indstillinger i firefox er også gået tabt. Endvidere får jeg beskeder fra windows om at det beskyttede mig mod stifinder hvorefter explorer.exe crasher.

Jeg er helt lost og aner ikke hvad der kan være sket. Nogen der har en ide?

Jeg tror det er det der Windows Data Execution Protection der i er noget i vejen med, men aner ikke hvad jeg skal gøre.

Indlæg senest redigeret d. 01.02.2007 07:47 af Bruger #3275
6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg har haft næsten det samme problem. jeg kunne ikke finde en anden udvej end at formatere hardisken.

ps. husk at tage backup af din pc og sikrer dig at du har windows cd'en inden du formatere.

Jeg gider ikke formatere. Så skal jeg ud og købe en ny 200 GiB harddisk for at tage backup af alle mine ting. Desuden har jeg linux på pc'en og KAN derfor ikke lægge Windows ind igen da det ville smadre min bootloader.

Det lader til det virker igen, dog er virkelig mange filer blevet korrupte, så jeg bliver nødt til at geninstallere en masse programmer :(.

Hey. Jeg har et rimelig stort problem med min computer.
I går begyndte min maskine at køre ret ringe så jeg genstartede. Det kunne jeg ikke så jeg resettede den. Den nåede ikke længere end til den første boot skærm hvor den ikke kunne finde begge mine harddiske. Jeg resettede igen hvorefter windows checkdisk gik i gang og fandt fejl på mit c: drev.

Nu kan jeg ikke køre i skærmopløsningen 1280x1024 (det kunne jeg før) og det lader til at computeren ikke har adgang til at læse fra en række filer. I hvertfald får jeg fejl fra en masse programmer om at de ikke kan åbne deres logfiler og mine indstillinger i firefox er også gået tabt. Endvidere får jeg beskeder fra windows om at det beskyttede mig mod stifinder hvorefter explorer.exe crasher.

har du tjekke om grafik driver er fosvundet under fejlen?
hvis programmer advare om læsning kan det skydle du ikke ha retigiehder, i hvertfald hvis du køre ntfs, i nt bassere system som 2000-2003-xp.

i alle nt undtage xp home hvor man skal i fejlsikrede tilstand.

kan man hvis man slå simple fildelling fejll, få en security fane i egenskabber for filen, hvor man ken se hemv og hvilke rettighedere de har.

Jeg er helt lost og aner ikke hvad der kan være sket. Nogen der har en ide?

Jeg tror det er det der Windows Data Execution Protection der i er noget i vejen med, men aner ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg har xp home så jeg har ikke nogen security fane.

jeg mener at der skulle være en xp home også dog kun i fejlsikrede tildstand, men kan være jeg hukser forkert.

om ikke andet findes der en dos program, kna ikke huske hvad det hedder der gør det samme.

t