Lyd

Tags:    php

Hej alle

Jeg sidder og skal lave et system til afspilling af lydfiler. Jeg har aldrig prøvet det før, så jeg har umiddelbart ikke så mange ideer.

Har lidt på fornemmelsen at det er relativt nemt, men hvordan får man php til at afspille lydfiler?

Tak :)

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg har en javascipt kode som du måske kan bruge:

her er koden til html siden:
Fold kodeboks ind/udKode 

her er koden til player.js:
Fold kodeboks ind/udKode 

håber du kan bruge det.

ps. jeg ved godt det er php du leder efter. så må du selv rette i det hvis der er noget der skal tilføjes.

Du kan ikke bruge det til en hjemmeside hvis det er det der er din plan. PHP er serverside og det vil sige at al kode bliver afvikles på serveren inden det kommer ud i browseren. Hvis du vil hav

Er det noget hvor du vil have flere sange man kan vælge mellem? Du kan jo evnt. bruge noget <embed> og så hvis du vil have flere sange som brugeren kan vælge imellem bare lave en <select> og så de sange du har der i. Men synes stadig det er lidt uklart hvad du vil :)

Du kan ikke bruge det til en hjemmeside hvis det er det der er din plan. PHP er serverside og det vil sige at al kode bliver afvikles på serveren inden det kommer ud i browseren. Hvis du vil hav

Nej, det var underforstået, men ret uklart formuleret af mig...

Jeg skal naturligvis ikke bruge php til at afspille filen, men til at sende den til noget kode (sandsynligvis js) som så afspiller den.

Sorry :)

Tak for hjælpen alle sammen.

Jeg fandt faktisk en løsning på det, med jeres hjælp :)

t