Mangler hjælp til macrokode i excel!?

Tags:    programmering

Hejsa!......Prøver lige at lægge denne ind igen! denne gang med point...mangler hjælpen så jeg kan komme videre med programmet;)

Er nyoprettet herpå...og håber jeg kan få lidt hjælp?! ;-)

Jeg mangler en macrokode til en commandknap der tilføjer en (add Comment) til den valgte celle & yderlig (redigerer) tilføjer teksten fra forhåndsbestemte celler.

eksempel: Ved tryk på commandknappen indsættes der en kommentar i vilkårligt valgt celle og med tilføjelse af teksten til kommentaren fra feks: celle C8=(Tekst) & C9=(tekst).(en tekst der løbende redigeres)

Håber der er nogen der har et par gode ideer.....kan tilføje det skal bruges i et simpelt booking program jeg er ved at sætte op ;-)

Mvh. Laxity

2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har imidlertidigt selv fundet ud af koden..her er hvordan..hvis andre kunne få brug for det!?

With ActiveCell
.AddComment ("" & Range("C8") & Range("C9"))
End With

Men mangler at teksten i kommentarboksen skifter til ny linie for hver celles tekst der tilføjes!

Håber der kommer lidt respons..da der er stadig 150 point i svaret;-)

Hmmm.....Vil ikke just sige responsen er hurtig!...igen fandt jeg selv løsningen....som ser sådan ud.

With ActiveCell
.AddComment ("" & Range("C8")& Chr(10) & Range("C9"))
End With

Men Men.....mangler nu at kunne justere default størrelsen på comment-vinduet eller at den autojusterer sig selv til teksten!

Nu får vi se om der er en af jer der kan komme med en løsning?...ville jo gerne af med de 150 point ;-)

Laxity

t