Procent ..

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej Udviklere,

Jeg har lavet et script som kan udregne hvor mange procent af mine kampe jeg har vundet ...

Men det virker ikke fordi jeg har 5 kampe, 3 vundne og 2 tabte men der står Wins: 80% og Lose: 20% ..

Her er koden:
Fold kodeboks ind/udKode 

Tjek evt www.quarde.dk/iframe/cw.php

Der kan du se hvordan det ser ud !!!

Hvad skal jeg gøre for ikke at få for store decimal tal ?

Hvad skal jeg gøre for ikke at få for store decimal tal ?

string number_format ( float number [, int decimals [, string dec_point, string thousands_sep]] )

Virker ikke og iøvrigt hvor skal det stå ?

Jeg skal ikke bruge et array ?

Bare hvor mange rækker der har de forskellige værdier ..

ét array med fire værdier (med en db-query), eller fire variabler (med fire db-queries) er selvfølgelig ikke det samme. :) Overskueligheden er heller ikke - jeg er mest til letlæselige arrays. På den måde har jeg mulighed for skrive to indikationer på, hvor en værdi hører til. Plus, hvis du fordeler belastningen lige, på både database og apacheserveren, vil du klart opnå højere hastigheder på din parsing.

Jeg ved godt, at det kun er fire queries vi snakker om. Men det er stadig pr. bruger. 4 queries * 80 brugere = psykopat mange queries.

Og endnu et eksempel. Jeg bygger en alternativ shop-løsning, med forskellige indstillinger på hvert produkt, hvor disse indstillinger er styret fra 3-5 andre tabeller i samme database.
Jeg nåede op på 3 db-kald for et produkt. Det giver så 30 kald for 10 produkter + andre kald som også skal bruges. Så'n går det, når man kaster om sig med db-kald. Kan kun sige at det blev langsomt.

Men så kan man jo bare indstille serveren til at æde mere hukommelse. Ja, men det er stadig pr. instans pr. bruger. Halvdelen af udvikling, er udvikling med omtanke. :)

Det var lige lidt konstruktivt kritik, som jeg håber du kan bruge til noget. :)

Indlæg senest redigeret d. 31.01.2007 08:49 af Bruger #10216
Virker ikke og iøvrigt hvor skal det stå ?

Hvordan har du prøvet det?
stringReturnere string number_formatFunktionen hedder "number_format" ( float numberNummeret der skal laves om på , int decimalsAntal decimaler , string dec_pointSkal det være 12,5 eller 12.5 elller måske 12&5, string thousands_sepSkal det være 200,000 eller 200.000 elller måske 200&000 )

F.eks.
number_format(153252.3501, 2, ",", " ") vil returnere:
153 252,35

Indlæg senest redigeret d. 31.01.2007 15:18 af Bruger #4479
Tak :)

<< < 12 > >>
t