Jeg skal ikke bruge et array ?
Bare hvor mange rækker der har de forskellige værdier ..
ét array med fire værdier (med en db-query), eller fire variabler (med fire db-queries) er selvfølgelig ikke det samme.
Overskueligheden er heller ikke - jeg er mest til letlæselige arrays. På den måde har jeg mulighed for skrive to indikationer på, hvor en værdi hører til. Plus, hvis du fordeler belastningen lige, på både database og apacheserveren, vil du klart opnå højere hastigheder på din parsing.
Jeg ved godt, at det kun er fire queries vi snakker om. Men det er stadig pr. bruger. 4 queries * 80 brugere = psykopat mange queries.
Og endnu et eksempel. Jeg bygger en alternativ shop-løsning, med forskellige indstillinger på hvert produkt, hvor disse indstillinger er styret fra 3-5 andre tabeller i samme database.
Jeg nåede op på 3 db-kald for et produkt. Det giver så 30 kald for 10 produkter + andre kald som også skal bruges. Så'n går det, når man kaster om sig med db-kald. Kan kun sige at det blev langsomt.
Men så kan man jo bare indstille serveren til at æde mere hukommelse. Ja, men det er stadig pr. instans pr. bruger. Halvdelen af udvikling, er udvikling med omtanke.
Det var lige lidt konstruktivt kritik, som jeg håber du kan bruge til noget.
Indlæg senest redigeret d. 31.01.2007 08:49 af Bruger #10216