Jeg har masser af erfaring med PIC 16xxxx programmering. Jeg ved ikke helt hvad det er du gerne vil havde at vide, men med hensyn til programmering af den, kan jeg klart anbefale at gøre det i assembly og ved hjælp af MICROCHIPS egen compiler MPLAB som kan hentes på
http://www.microchip.com/1010/pline/tools/picmicro/devenv/mplabi/mplab6/10031/index.htmProgrammet er gratis og hvis du er så heldig at havde en PIC Start Plus brænder (den er nice) eller en Pro Mate II (ved intet om denne) så kan du brænde din kode direkte fra programmet uden at skulle bruge et eller andet 3. parts program.
Der er nogen der påstår at man bør bruge C compilerne til større projekter, men personligt foretrækker jeg nu assembly pga. at du har FULDSTÆNDIG kontrol med hvad der sker, clock cycle efter clock cycle. og med hensyn til at assembly ikke egner sig til større projekter så mener jeg bestemt ikke at det passer idet mit sidste projekt var en spille konsol ,med grafik kort, lydkort, controller kort og bundkort og det blev skrevet udelukkende i assembly- (jeg brugte PIC16F628 chips som er identiske med hensyn til programmering (men ikke brænding))
Det med at lærer at programmere PIC chippen kan godt virke en smule svært lige i starten, men der er ,som allerede nævnt (af en anden), masser af tutorials på nettet som burde kunne hjælpe og der ud over så bliver data sheetet en uundværlig bog (mange mange sider) når man først rigtig kommer igang.
Håber du kan bruge det til noget
Hej allesammen....(-;
Er der nogen derude der har tjek på PIC 16 progammering, eller ved nogle hp der omhandler dette ??
Jeg har prøvet både assembler og C.
Hilsen Yogi