Du skal også sikere dig at compileren kan finde dine include til header filerne fra boost er korrekt.
SPLASH SCREEN
Et billede, der vises i mens programmet starter er en splash screen. For at det kan starte i mens programmet starter op, så er det nødvendigt at det kører i sin egen tråd.
Nedenstående viser hvodan en header kan se ud for en splash screen. (til inspiration) Bemærk at klassen nedarver fra CWinThread!
class CSplash : public CWinThread {
public:
CSplash(UINT nIDRes, UINT duration,
WORD flags=0, CSplash** ppBackPtr=NULL);
~CSplash();
enum { // flags
KillOnClick = 0x0001,
IgnoreCmdLine = 0x0002,
};
virtual CWnd* OnCreateSplashWnd(UINT nIDRes, UINT duration, WORD flags);
void Kill();
protected:
CSplash** m_ppBackPtr;
UINT m_nIDRes;
UINT m_duration;
WORD m_flags;
virtual BOOL InitInstance();
DECLARE_DYNAMIC(CSplash)
};
For at starte dit splash vindue gør du det som vist her nedenfor:
CSplash *pSplash = new CSplash(
IDB_MYBITMAP, // resource ID of bitmap
duration, // min time to display, in msec
flags, // see below
&pSplash); // address of back pointer
Det slettes ved at gøre nedenstående, men det er normalt unødvendigt, da CSplash vil slette sig selv. Når den sletter sig selv vel den sætte din pointer til NULL, så du ikke prøver at kalde Kill på en ugyldig pointer
if (pSplash)
pSplash->Kill();
Hth
Altså jeg skal lave en ny header som hedder f.eks. splashscreen.h som jeg så includere i min main.cpp fil?
og så i min main.cpp skal jeg så få et her implementeret?
CSplash *pSplash = new CSplash(
IDB_MYBITMAP, // resource ID of bitmap
duration, // min time to display, in msec
flags, // see below
&pSplash); // address of back pointer
Eller er der noget jeg har misforstået
Tak for al den hjælp jeg har fået indtil videre, det er virkeligt fedt
.
Indlæg senest redigeret d. 17.02.2007 13:52 af Bruger #11259