Checke om der er skrevet et specielt ord?

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej jeg er meget ny indenfor c/c++

og jeg har udfra et eksempel der følger med dev-c++ lavet en MDI tekst editor det er i C men jeg kunne godt tænke mig, hvis det er muligt at få programmet til at checke om der er skrevet et specielt ord og så farver det blåt.

ligesom i notepad++

tak :)

Kan måske være at det er et lidt for stort projekt at kaste sig ud i når man stadig er nybegynder.

så jeg har 2 spørgsmål mere håber i vil hjælpe :)

inde på MSDN har jeg kigget lidt på de der WM_DRAG'NDROP et eller andet men jeg har ikke helt fundet ud af hvordan jeg skal implementere det,
det andet (kan godt være der er et lidt for stort projekt) men here goes tit med store programmer kommer der et opstarts billed mens prgrammet loader f.eks. Paint shop pro, Ad aware steam, osv. hvordan kunne man implementere det?

Indlæg senest redigeret d. 30.01.2007 18:52 af Bruger #11259
12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal også sikere dig at compileren kan finde dine include til header filerne fra boost er korrekt.

SPLASH SCREEN

Et billede, der vises i mens programmet starter er en splash screen. For at det kan starte i mens programmet starter op, så er det nødvendigt at det kører i sin egen tråd.

Nedenstående viser hvodan en header kan se ud for en splash screen. (til inspiration) Bemærk at klassen nedarver fra CWinThread!

Fold kodeboks ind/udKode 

For at starte dit splash vindue gør du det som vist her nedenfor:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det slettes ved at gøre nedenstående, men det er normalt unødvendigt, da CSplash vil slette sig selv. Når den sletter sig selv vel den sætte din pointer til NULL, så du ikke prøver at kalde Kill på en ugyldig pointer

Fold kodeboks ind/udKode 

Hth

Altså jeg skal lave en ny header som hedder f.eks. splashscreen.h som jeg så includere i min main.cpp fil?

og så i min main.cpp skal jeg så få et her implementeret?

Fold kodeboks ind/udKode 

Eller er der noget jeg har misforstået :)

Tak for al den hjælp jeg har fået indtil videre, det er virkeligt fedt :).

Indlæg senest redigeret d. 17.02.2007 13:52 af Bruger #11259

Altså jeg skal lave en ny header som hedder f.eks. splashscreen.h som jeg så includere i min main.cpp fil?

og så i min main.cpp skal jeg så få et her implementeret?

Fold kodeboks ind/udKode 

Eller er der noget jeg har misforstået :)

Tak for al den hjælp jeg har fået indtil videre, det er virkeligt fedt :).

Du skal lave en implementationen med en lignende header. Det vil sige at du både skal have en .cpp og en .h fil. (jeg har blot udeladt implementationen af den) Bemærk når du laver implementationen af klassen at den nedarver fra CWinThread. Dette er for at den kan køre i sin egen tråd. Efter du har implementeret klassen så inkluderer du din Splashscreen.h fil i din main.cpp fil og kalder den som du selv skriver.

Hth

Indlæg senest redigeret d. 18.02.2007 12:03 af Bruger #10448
<< < 12 > >>
t