Selvom at jeg linker til regex som lib'et hedder melder den stadig fejl
jeg tror jeg opgiver "syntax highlightning" jeg er trodsalt stadig nybegynder
ellers tænkte jeg på om der var en måde at mens programmet loader viser den et billede og så starter, altså ad-aware f.eks. loading billede og starter så programmet
er der en simpel måde at lave det på?
bær over med mig
Du skal også sikere dig at compileren kan finde dine include til header filerne fra boost er korrekt.
SPLASH SCREEN
Et billede, der vises i mens programmet starter er en splash screen. For at det kan starte i mens programmet starter op, så er det nødvendigt at det kører i sin egen tråd.
Nedenstående viser hvodan en header kan se ud for en splash screen. (til inspiration) Bemærk at klassen nedarver fra CWinThread!
class CSplash : public CWinThread {
public:
CSplash(UINT nIDRes, UINT duration,
WORD flags=0, CSplash** ppBackPtr=NULL);
~CSplash();
enum { // flags
KillOnClick = 0x0001,
IgnoreCmdLine = 0x0002,
};
virtual CWnd* OnCreateSplashWnd(UINT nIDRes, UINT duration, WORD flags);
void Kill();
protected:
CSplash** m_ppBackPtr;
UINT m_nIDRes;
UINT m_duration;
WORD m_flags;
virtual BOOL InitInstance();
DECLARE_DYNAMIC(CSplash)
};
For at starte dit splash vindue gør du det som vist her nedenfor:
CSplash *pSplash = new CSplash(
IDB_MYBITMAP, // resource ID of bitmap
duration, // min time to display, in msec
flags, // see below
&pSplash); // address of back pointer
Det slettes ved at gøre nedenstående, men det er normalt unødvendigt, da CSplash vil slette sig selv. Når den sletter sig selv vel den sætte din pointer til NULL, så du ikke prøver at kalde Kill på en ugyldig pointer
if (pSplash)
pSplash->Kill();
Hth
Indlæg senest redigeret d. 17.02.2007 13:08 af Bruger #10448