google finder ikke min side

Tags:    php

Heya!

Kan ikke lige lure, hvilket forum, jeg skal poste det her i, så nu bliver det her..

Nu har jeg mange gange tilføjet min hjemmeside (filmed.dk) på google (http://www.google.dk/intl/da/add_url.html), men men men:

Når man søger på "filmed", dukker siden ikke op. Det synes jeg er ret underligt, da mange af de sider, der kommer frem ikke engang har ordet filmed i deres url. Først når jeg søger på "filmed.dk" eller "filmed mediefag" sker der noget. Hvis jeg sætter google til kun at søge på sider på dansk, finder den dog siden med det samme.

Har I nogen anelse om, hvordan man gør det nemmere for folk at finde siden via (især) google, så de ikke skal sætte den til kun danske sider (det er der ikke særlig mange, der gør)?

Og hvordan får man flere søgeord til at matche med ens side? (har lavet <meta name="Keywords" content="...">, men ordene deri giver ikke det rigtige resultat)

7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Google sortere sider efter PageRank. Du kan tjekke en sides pagerank her:
http://www.prchecker.info/check_page_rank.php

Din sides PageRank er 2.
Filmed.org, som er den første side der kommer op når man søger, har en PageRank på 5.

Fordi at Google bruger en logoritmisk funktion til at vise PageRanken er Filmed.org's PageRank ikke 2½ gange så stor som din. Men hvis man tager din PageRank^2,5 vil man få det som filmed.org har.
Fold kodeboks ind/udKode 

Hm, okay.

Kan man forbedre sin PageRank?

Og hvordan bliver PageRanken givet? Afhænger det af antal besøgende eller hvad?

Jeg har ikke læst det igennem, men prøv at kig på det:
http://www.google.com/technology/

Synes ikke rigtig man får så meget ud af det. Desværre.

1. google leder ikke kun efter søgningen i sidens link, men også efter det i teksten på siden, derfor er det ret upraktisk at have www.filmed.dk da filmed er et engelsk ord for at være blevet filmet og derfor er der mange links til sider med det. ifølge google selv har de ca 22millioner.

2. For at få en højere page rank skal man være linket til af andre sider jo højere de andres siders page rank des bedre. Og da google ikke scanner alle sider constant kan det tage tid at få effekten af sådan link talt med.

3. Som ny side har du ganske naturligt få links til din side. Og medmindre du laver et eller andet brugbart som folk gider linke til vil det nok forblive sådan. :)

4. Mulige måder at øge page rank er at være med i link exchanges, basalt set et system hvor flere sider referer til hinanden, disse kan være små systemer mellem blot 2 sider eller være store med mange sider, størrer er ikke nødvendigvis bedre da det jo afhængigt af systemet giver dit link mindre visnings tid på en anden side og derfor kan googles crawler med størrer sandsynlihed besøge de andre sider mens de ikke viser dit link.

Indlæg senest redigeret d. 28.01.2007 13:10 af Bruger #5620
Sikken en masse tekst:D Tak for hjælpen. Nu ved jeg da, hvordan det hænger sammen. Men det ser da udtil at være så godt som umuligt, at få hævet PageRank'en:(

EDIT: Og tak til nørden også. Jeg så først dit svar nu. (mener nu at siden er ret brugbar)

Indlæg senest redigeret d. 28.01.2007 13:28 af Bruger #11010
t