Skjule tomme felter i en array

Tags:    delphi

Hej.

Jeg har en array[0..100] af en record. Derefter fylder jeg nogle data i min record og indsætter det i arrayen. Nu siger vi at arrayen er fyldt 30 ud af 100, og sætter arrayen ind i en ListBox. Mit problem er at når jeg fylder listboxen op, bliver den ikke kun fyldt med 30, men med 100...
Hvad kan jeg gøre for at den ikke indsætter de tomme recorder i arrayen, ind i listboxen?

the kasperen



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hvad kan jeg gøre for at den ikke indsætter de tomme recorder i arrayen, ind i listboxen?


Prøv med:

Fold kodeboks ind/udKode 



Hvis det skal være rigtig fint kunne du jo osse sortere array'et først så du ikke behøver løbe mere end højst nødvendigt af arrayet igennem.



Hej.

Jeg har en array[0..100] af en record. Derefter fylder jeg nogle data i min record og indsætter det i arrayen. Nu siger vi at arrayen er fyldt 30 ud af 100, og sætter arrayen ind i en ListBox. Mit problem er at når jeg fylder listboxen op, bliver den ikke kun fyldt med 30, men med 100...
Hvad kan jeg gøre for at den ikke indsætter de tomme recorder i arrayen, ind i listboxen?

the kasperen

Hej,

Hvis du giver os den kode som du bruger til at sætte dine records i listbox'en, så ville det være lidt nemmere at hjælpe dig.

Mvh
Michael.



Jeg har en array[0..100] af en record


Er der nogen speciel grund til at du benytter et statisk array (i modsætning til et dynamisk)?




Jeg har en array[0..100] af en record

Er der nogen speciel grund til at du benytter et statisk array (i modsætning til et dynamisk)?


Fold kodeboks ind/udKode 


Thomas Rose: Det ved jeg ikke, you tell me.
the kasperen



t