Access denied for user ODBC

Tags:    databaser

Hey Alle

Har lige installeret Xampp Server...

Når jeg prøver at køre et script får jeg denne fejl:

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO) in D:\\Xampp\\xampp\\htdocs\\MusikkenTilJeresBryllup\\admin\\includes\\rtrnfuncs.php on line 6

---------------------------

Det giver ikke rigtig nogen mening i det at brugeren der som standard er oprettet er "root" uden password, har så givet root brugeren et password...

Så hvorfor vil den have der skal være en bruger der hedder ODBC??
Anyway, har så prøvet at oprette sådan en bruger, og får stadig samme fejl......

Min connection fil ser sådanne ud:
<?

$host = "localhost"; // Host

$user = "root"; // Brugeren

$pass = "xxxxxx"; // Password

$db = "bryllup"; // Databasen

mysql_connect('$host','$user','$pass');
mysql_select_db('$db');

?>

------------------
Har prøvet at søge på nettet efter en løsning, men kan bare ikke finde en?

Nogle der kan hjælpe????

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvor kan jeg gøre dette ?

Og hvorfor vil den have den bruger der hedder ODBC, hvorfor kan den ikke bare bruge root som standard bruger ?

Du gør det inde hvor du opretter brugerne. Efterlad 'host' feltet blank (eller skriv %). Generelt så undgå at bruge 'localhost' også i din perl kode.

Gik ud fra 'ODBC' var en bruger du havde oprettet...?

Indlæg senest redigeret d. 26.01.2007 10:04 af Bruger #10448

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO) in D:\\Xampp\\xampp\\htdocs\\MusikkenTilJeresBryllup\\admin\\includes\\rtrnfuncs.php on line 6

Det skyldes at brugeren med oprettet for 'localhost'. Du skal ændre det så 'ODBC@localhost' bliver til 'ODBC@%'.

Hvor kan jeg gøre dette ?

Og hvorfor vil den have den bruger der hedder ODBC, hvorfor kan den ikke bare bruge root som standard bruger ?

Det nu php jeg bruger :)

Jo, men oprettede kun den bruger pga den sagde at brugeren ikke havde adgang, hvilket jeg ikke helt forstod for der var ikke sådan en bruger som standard...

Standard brugeren er root i MySQL, bruger phpmyadmin til at administrere med, og der viste den også at den eneste bruger der var, var "root"

Nemlig derfor jeg ikke aner hvorfor, eller hvorfra denne såkaldte ODBC bruger skulle være, eller skulle blive brugt, da den egentlig ikke var oprettet nogle steder

For den bruger du logger på med er det stadig gældende at den ikke må være oprettet med 'localhost'. Du skal ændre det så 'root@localhost' bliver til 'root@%'! Det gør du med din MySQL admin værktøj.

t