æøå i include

Tags:    php

Hej

Når jeg bruger include bliver æøå "ødelagt" - og vises forkert på skærmen. Jeg har valgt content-type i HTML, og problemet sker også ved f.eks. "-tegnet.

Hvad kan problemet være?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
check hvilket kodning(encoding type) du gemmer filerne filerne... Hvis en fil bruger UTF8, mens en anden bruger ANSI, så kan det godt se lidt komisk ud.

Evt. brug notepad til at gemme alle filer i enten UTF8 eller ANSI.

Du mener selvfølgelig UTF-8 kontra ISO-8859-1 eller Windows tegnsæt der er meget lig ISO-8859-1

check hvilket kodning(encoding type) du gemmer filerne filerne... Hvis en fil bruger UTF8, mens en anden bruger ANSI, så kan det godt se lidt komisk ud.

Du mener selvfølgelig UTF-8 kontra ISO-8859-1 eller Windows tegnsæt der er meget lig ISO-8859-1

Hvis du mener der står ISO-8859-1 i din notepad, så fair nok, så gør jeg nok... ;)

Det er UTF-8 vs. ISO-8859-1, det er bare mig der sover i timen her - men jeg er næsten lige skiftet til Mac, så jeg skal lige vænne mig til nogle nye rutiner :)

Tak for hjælpen anyways.. Deler pointsne ;)

Indlæg senest redigeret d. 26.01.2007 14:31 af Bruger #4575
t