Skjule program i proceslinjen

Tags:    diverse

Kan det lade sig gøre at skjule et andet program i proceslinjen (i et hvilket som helst programmeringssprog)?

Altså kan man lave et program, som kan skjule et andet program fra proceslinjen, så det tilsyneladende ikke kører på computeren?

Bl.a. skjuler keyloggere sig selv, men kan man skjule et andet program?

Indlæg senest redigeret d. 23.01.2007 14:21 af Bruger #6653
Måske.
Hvis du kan finde HWND for hoved vinduet i det andet program, f.eks. med FindWindow kan du måske bruge GetWindowLong og SetWindowLong til at sætte WS_EX_TOOLWINDOW for vinduet.

Det kan sikkert gøres med C++, C#, Delphi, Python, men jeg tvivler på at du kan gøre det med bash-scripts eller PHP.

Måske.
Hvis du kan finde HWND for hoved vinduet i det andet program, f.eks. med FindWindow kan du måske bruge GetWindowLong og SetWindowLong til at sætte WS_EX_TOOLWINDOW for vinduet.

Hvad nu hvis det program jeg vil skjule bliver startet fra mit program?

Det kan sikkert gøres med C++, C#, Delphi, Python, men jeg tvivler på at du kan gøre det med bash-scripts eller PHP.

I C#? Waurw...

Det ændrer ikke det store om det er et program du selv starter eller det bliver startet af andre.

Det ændrer ikke det store om det er et program du selv starter eller det bliver startet af andre.

Hmm. Jeg har fundet sådan et program, som jeg skrev om. Det vil jeg bruge til at lære af.

http://www.codeproject.com/csharp/windowhider.asp

t