TabControl .. En masse spørgsmål :)

Tags:    delphi

Davs!

Jeg er ved at lave en tekst-editor, og har brug for lidt hjælp til TabControl:

1. Hvordan kan man gemme de man har i tabcontrol'en, når man
går hen til en anden, og når man kommer tilbage, kommer det
kommer det tilage?

2. Hvordan opretter jeg et nyt tabsheet, når man trykker på en button?

Grunden til at det er en kommentar, er at jeg skal spare på mine få UP :(
-Gid den dag snart kommer hvor man kan TJENE up herinde :)



Jeg er ved at lave en tekst-editor, og har brug for lidt hjælp til TabControl.


Lad være med at bruge TabControl. Brug TJvTabBar fra JEDI VCL <http://homepages.borland.com/jedi/jvcl>.

Eventuelt kan du analysere Mystix <http://mystix.sourceforge.net>, som også bruger JVCL (JEDI VCL).



Davs :)
Hvordan kan man gemme de man har i tabcontrol'en, når man går hen til en anden, og når man kommer tilbage, kommer det kommer det tilage?

Normalt ville jeg oprette den via MDI (Multiple Document Interface) og så bruge TTabControl (mener jeg den hedder..) til at oprette listen over dokumenter og have en TList med en pointer til den TForm der indeholder din tekstcontrol.

ex:
Fold kodeboks ind/udKode 

For at vi kan holde en liste med alle "dokumenterne", opretter du en TList for din MainForm.
Fold kodeboks ind/udKode 

Når du så skal oprette et nyt dokument bruger du:
Fold kodeboks ind/udKode 

Du skal så huske at slette din WindowList når dit program afsluttes
Fold kodeboks ind/udKode 


Håber du kan bruge det. Har desværre ikke lige Delphi installeret så kan ikke lave et eksempel på det. AF samme årsag kan det være koden ikke virker 200% :P

Grunden til at det er en kommentar, er at jeg skal spare på mine få UP :(
-Gid den dag snart kommer hvor man kan TJENE up herinde :)
Du må jo bare besvare folks spørgsmål herinde og evt. skrive artikler :)



Grunden til at det er en kommentar, er at jeg skal spare på mine få UP :(
-Gid den dag snart kommer hvor man kan TJENE up herinde :)


Jeg synes, at UP-systemet er latterligt. Hvem vil (som i dit eksempel) give point for at få hjælp? På et tidspunkt løber man jo tør. Så bliver folk desperate og skrive artikler uden noget som helst indhold.

Og når denne side er en side med hjælp til udviklere, hvad er der så i at gøre denne hjælp til en konkurrence?



Jeg synes, at UP-systemet er latterligt. Hvem vil (som i dit eksempel) give point for at få hjælp? På et tidspunkt løber man jo tør. Så bliver folk desperate og skrive artikler uden noget som helst indhold.

Og når denne side er en side med hjælp til udviklere, hvad er der så i at gøre denne hjælp til en konkurrence?


Jeg vil give Kristian Kjærgaard ret. Måske skulle man ændre sitet så det bare var den som oprettede et spørgsmål som gav en rank (fx 1-10) til dem som besvarede sprøgsmålene og så hver måned (eller kvatal) fik dem som havde flest rank en beløning i form fx. en bog. Disse beløninger ville et så kendt site som Udvikleren.dk hurtigt kunne får sonseret ;)



Du må jo bare besvare folks spørgsmål herinde og evt. skrive artikler


-Har skam prøvet, men de bliver afvist da jeg ikke er så god til grammatik endnu :(

Hvordan funker det der komponent?

Ken:

Hvordan opretter jeg en MDI?
-Og hvor finder jeg TList?



Indlæg senest redigeret d. 22.01.2007 17:20 af Bruger #10266
TList finder du ikke nogle steder som et "Drag 'n Drop" komponent. Det er en klasse der ligger i "Classes"(.pas/.dcu).

MDI oprettes ved at:
MainForm.FormStyle := fsMDIForm

og at du for dit MDIChild (den form hvorpå du har dit edit komponent, vælger at FormStyle := fsMDIChild

Kig evt. på det MDI eksempel der ligger med som Demo med Delphi eller opret et nyt projekt og vælg "Windows 2000 MDI" eller hvad det er det hedder :)



Indlæg senest redigeret d. 23.01.2007 13:49 af Bruger #1330
Får fejl her:
Fold kodeboks ind/udKode 




t