Hjælp mig med mit pokerspil..

Tags:    java

jeg er i gang med at lave et pokerspil i java.

Jeg har lavet en klasse til kort som indeholder to numeriske værdier, der repræsentere værdi og kulør.. 2 til Es er 0 til 12. og hjerter, spar, ruder, klør er 0 til 3.

Jeg har tilføjet klasser som er spillere og som har penge og alt hvad der ellers hører til et pokerspil..

jeg har bare en smule problemer med at regne ud, hvordan jeg skal søge efter kombinationerne.

Når der skal udregnes kombinationer, har man en List<Card> at gå ud fra.. den indeholder 7 kort (eller flere). Nu vil jeg bare gerne kunne checke efter f.eks. en straight eller en flush. er der nogen der har et forslag, eller bare en ledetråd..

Måden man får værdierne ud fra kortlisten er

cardList.get(0).getValue()

her returneres værdien af det første kort i listen. Værdien 0 repræsentere en to'er.

cardList.get(0).getType()

her returneres typen af kortet. 0 repræsentere hjerter..

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, eller bare pejle mig i en retning..

hmm ja jeg er ikke vildt meget inde i java men hvis du laver hvert kort som et card object med metoderne getType og getValue og derefter i din cardlist laver nogle condition statements der tjekker efter om din list container nogle bestemte sammensætninger som fx straight eller flush. Hvis du fx sorter din list efter nummer vil du kunne tjekke om der er en straigh ved at tage den laveste value og derefter loope for at se om de kommer som fortløbende numre.

t