CSS Design: Problemer med div udvidelse

Tags:    html css

Hejsa derude

er ved at oprette en side ved pure css opsætning.

er dog løbet ind i et problem med at en div ikke vil udvide sig sammen med en anden div

som i kan se her:

Fold kodeboks ind/udKode 

har jeg "hoved" div'en med id'et site. I denne div har jeg så placeret 3 andre divs, en til alt content og 2 små infobokse.

i div'en med id'et content_box er meninger der skal være content i selvfølgelig. Denne div er der ikke defineret en fast højde da den skal kunne udvide sig i forhold til hvor meget info den skal holde.

Men når jeg så udfylder content_box er det meningen at div'en "site" med den blå baggrund skal udvide sig i forhold til hvad content_boxen fylder på siden. Dette sker så ikke og da jeg ikke har nogen fast højde på site heller og ingen tekst eller noget i denne div, bliver den slet ikke vist overhovedet.

Links:

Selve siden: www.team-magnitude.dk/ns
CSS : www.team-magnitude.dk/ns/include/css/layout.css

Skal lige siges at jeg pt har sat en fast højde på site boksen og udfyldt content_boxen med random text så i kan se en ide af hvad problemet er.

På forhånd mange tak :)

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
IE har det ikke så godt med position:relative. Jeg har ikke set hvad du har ændret koden til, men der skal ikke være nogen position defineret på content_box

Din content_box har position:absolute, og den vises derfor ikke inden i site.

mange tak :)

lige bortset fra det ikke var content_box der var problemet med at blive vist, så hjalp det med at sætte både relative på #site og #content_box :)

lige før jeg giver pointene ud som du nu har fortjent (ved ikke om tråden lukkes når dette sker), så vil jeg lige spørge om en lille ting til. Nu har jeg så fået #siten til at udvide sig i forhold til #content_boxen i firefox virker det helt som det skal men i ie vil den ikke scrolle ned på siden pludselig. Er det bare fordi at ie 6.0 har svært ved at understøtte css eller hvordan er det at dette foregår ?

jeg siger mange tak for hjælpen :)

dette løste problemet med at den ikke ville scrolle i ie og skal jeg da huske til en anden god gang i alt fald :D

mange tak for din gode hjælp :)

t