Webbrowsers statusbar

Tags:    delphi

Hej jeg sidder og leger med lidt delphi og har nu lavet sådan en webbrowser med komponenten af samme navn i delphi 6 (personal). Nu har jeg så det problem at jeg har brug for en statusbar der viser hvor langt den er i processen og/evt. et lille stykke tekst som skriver lidt ala: Udført og Åbner siden.

Dette er løst af mig selv:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis der er en der lige sidder og ved hvordan man kan gøre denne ting idiotsikkert må du meget gerne svare.

Tak
//Xyber

PS. er svarene rigtig gode vil jeg med glæde forhøje pointene til op mod 300 UP!


Jeg er nærmest lidt skuffet over denne tråds udbytte, da jeg selv har løst alle problemerne. Udvikleren plejer ellers næsten altid at give pote men nogen gange skal man vel også selv kæmpe lidt ekstra med det.

Men siden jeg løste det hele selv tager jeg selv UP'ene.
//Xyber

[Redigeret d. 07/08-03 20:20:36 af Xyber]



7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej jeg sidder og leger med lidt delphi og har nu lavet sådan en webbrowser med komponenten af samme navn i delphi 6 (personal). Nu har jeg så det problem at jeg har brug for en statusbar der viser hvor langt den er i processen og/evt. et lille stykke tekst som skriver lidt ala: Udført og Åbner siden.
Derudover vil jeg gerne vide hvordan man bruger Event'en onNewWindow2 med WebBrowser altså sådan at den ikke åbner det nye vindue i Internet Explorer men i min browser.
Og tilsidst men ikke mindst hvordan man disabler diverse knapper (opdater, frem, tilbage og stop)hvis browseren ikke har været benyttet.

Hvis der er en der lige sidder og ved hvordan man kan gøre disse ting idiotsikkert må du meget gerne svare.

Tak
//Xyber

PS. er svarene rigtig gode vil jeg med glæde forhøje pointene til op mod 300 UP!

[Redigeret d. 18/07-03 15:19:01 af Xyber]


Hey hvis du er interesseret så har jeg da lavet det du søger dog med en "Last time" funktion i hvor den gemmer de sidst besøgte hjemmesider i søg :-) så kontaktmig her eller på kenneth@smartware.dk
¤¤¤Vi lære kun så længe vi lever¤¤¤



Fold kodeboks ind/udKode 


Nu sker der det at den åbner et nyt vindue men:
1.) det er ikke en stabil størrelse (skifter fra gang til gang)
2.) det er helt gråt og ikke som ventet en kopi af den originale browser

//Xyber

Hej,

For at være sikker på at WebBrowser1.Application er initialiseret inden du returnere den, skal du kalde Show som det første efter du har oprettet formen.

Du bruger også TForm i stedet for TForm1 som du egentlig bruge.

Fold kodeboks ind/udKode 


Håber det hjælper.
/michael



Hej jeg sidder og leger med lidt delphi og har nu lavet sådan en webbrowser med komponenten af samme navn i delphi 6 (personal). Nu har jeg så det problem at jeg har brug for en statusbar der viser hvor langt den er i processen og/evt. et lille stykke tekst som skriver lidt ala: Udført og Åbner siden.
Derudover vil jeg gerne vide hvordan man bruger Event'en onNewWindow2 med WebBrowser altså sådan at den ikke åbner det nye vindue i Internet Explorer men i min browser.
Og tilsidst men ikke mindst hvordan man disabler diverse knapper (opdater, frem, tilbage og stop)hvis browseren ikke har været benyttet.

Hvis der er en der lige sidder og ved hvordan man kan gøre disse ting idiotsikkert må du meget gerne svare.

Tak
//Xyber

PS. er svarene rigtig gode vil jeg med glæde forhøje pointene til op mod 300 UP!

[Redigeret d. 18/07-03 15:19:01 af Xyber]


Bruger du MDI Childs ?



Bruger du MDI Childs ?

Nej det gør jeg ikke men hvad er MDI Childs ?

(alt hvad der kan løse mine problemer er en mulighed :D)
//Xyber



Jeg har nu lavet lidt research da der ikke kommer så mange svar :( OG jeg har fundet en lille stump kode som muligvis kan hjælpe Jer der bare ikke lige ved om I tør skrive her i min tråd :P :
Fold kodeboks ind/udKode 


Nu sker der det at den åbner et nyt vindue men:
1.) det er ikke en stabil størrelse (skifter fra gang til gang)
2.) det er helt gråt og ikke som ventet en kopi af den originale browser

den oprindelige kode så dog heller ikke helt sådan ud men:
Fold kodeboks ind/udKode 

Her skete bare det at den nægtede at køre med alt andet end TForm og WebBrowser1 så ...?
jeg håber bestemt det kan hjælpe Jer til at hjælpe mig :)
//Xyber



Hej,

For at være sikker på at WebBrowser1.Application er initialiseret inden du returnere den, skal du kalde Show som det første efter du har oprettet formen.

Du bruger også TForm i stedet for TForm1 som du egentlig bruge.

Fold kodeboks ind/udKode 


Håber det hjælper.
/michael

Det gør det da også men der sker det at den giver mig en "Raise Exception Failure" som får min com til at gå i stå, så.. mange tak for forslaget men det må kunne mpdificeres lidt da det jo ikke er meningen at den skal gå i stå over det :)

Jeg har selv lavet lidt videre på min egen overstående kode og har nu lavet en der virker så nu vil jeg gerne rette denne tråd til udelukkende gå imod Statusbar problemet. Jeg har også løst problemet med Frem Og Tilbage knapperne takket en tidligere tråd kaldet "Uspecificiret Fejl".

//Xyber



Slut prut finale :D
//Xyber



t