Dialogbaseret program lukker når man trykker enter.

Tags:    c++

Hej

Jeg er ganske ny inden for programmering. Ikke destomindre er jeg igang at programmere C++ og er igang med et dialogbaseret program hvor det irritere mig at programmet lukker hvergang man trykker enter/return.

Hvad gør jeg?

Mvh Itim

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Det er kun et vildt gæt, men har du gang i et MFC projekt?
I så fald er det muligt det skyldes at OK knappen på formen er sat til DefaultButton, og dens kode ikke er andet end OnOK()

Som sagt bare et gæt...

Det er helt korrekt at det er kaldet til den nedarvede metode, der forårsager at programmet lukker. Dog har det ikke noget at gøre med at den er default knap.

Udkommentere CDialog :: OnOK() kaldet i din egen OnOK() metode, så lukker programmet ikke længere ned når du trykker OK.

I øvrigt vil jeg anbefale at du anvender Qt i stedet, det er et cross-platform c++ framework, der blandt andet er beregnet til grafiske applikationer. Det er væsentlig nemmere og hurtigere at anvende Qt end MFC.

Qt - CODE LESS. CREATE MORE.
http://www.trolltech.com/products/qt

Hth

Indlæg senest redigeret d. 20.01.2007 14:49 af Bruger #10448
Hej

Jeg er ganske ny inden for programmering. Ikke destomindre er jeg igang at programmere C++ og er igang med et dialogbaseret program hvor det irritere mig at programmet lukker hvergang man trykker enter/return.

Hvad gør jeg?

Mvh Itim

Det er kun et vildt gæt, men har du gang i et MFC projekt?
I så fald er det muligt det skyldes at OK knappen på formen er sat til DefaultButton, og dens kode ikke er andet end OnOK()

Som sagt bare et gæt...

Du viser os den kode, du har indtil videre, så vi har en chance for at se, hvad der er galt.

Hej

Fair nok jeg kigger på det.

OK takke Jess

t