Fejl i kode(n/erne) ...

Tags:    php

Nå dette må blive det sidste post i dette topic ellers vil jeg prøve at starte et nyt og måske få flere til at kigge ind ... i et sidste forsøg vil jeg ligge ind hvor jeg præcis har placering af forskellige filer og hvordan filernes koder ser ud ....

Rodmappen:
Ftp.frac.dk
Undermapper:
menupages
images
images Undermapper:
buttons
backgrounds
galleri
photo

Sti til Galleri mappe : images/galleri/'Mappenavn'/'Filnavn.jpeg'

billeder.php (sti: menupages/billeder.php)
Fold kodeboks ind/udKode 

thumb.php (sti: menupages/thumb.php)
Fold kodeboks ind/udKode 

visbilled.php (sti: menupages/visbilled.php) <-- Virker rent faktisk på de manglende thumbs
Fold kodeboks ind/udKode 

Hjemmeside linket er http://www.campingunionen.frac.dk

Update: Hele siden bygger på php funktionen include og hovedsiden er: index.php som ligger i rodmappen med mapperne

har taget den som en quote fra et andet emne hvor jeg har fået stor hjælp men jeg er kørt fast i en kode som bør virker men ikke gør ....

Resultatet kan ses på http://www.campingunionen.frac.dk/?menuid=4&mappeid=16122006

den er i øjeblikket sat til en fast mappe, men det er kun midlertidigt til det virker :S

Indlæg senest redigeret d. 15.01.2007 20:49 af Bruger #7489
3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
nu siger du ikke helt hvad din fejl er. men din kode udskriver src til
menupages/thumb.php?nr=17122006116.jpg&amp;s=16122006
jeg ville ændre det til
menupages/thumb.php?nr=17122006116.jpg&s=16122006

du kan se hvis du bare kører de 2 stier i din browser at din thumb.php ikke får fat i s i den 1st udgave men gør i den anden.

Indlæg senest redigeret d. 15.01.2007 23:18 af Bruger #5620
Din sti fra thumb.php skal vist være fra dens placering, og ikke fra den side du bruger den fra.

Altså stien i thumbs: ../images/galleri/

Tror jeg nok... Tjekker lige efter her senere når jeg lige for tid til at se i min egen version.

Update: Har lige tjekket, og den skal være skrevet i forhold til dens egen sti

Indlæg senest redigeret d. 16.01.2007 09:52 af Bruger #9674
nu siger du ikke helt hvad din fejl er. men din kode udskriver src til
menupages/thumb.php?nr=17122006116.jpg&amp;s=16122006
jeg ville ændre det til
menupages/thumb.php?nr=17122006116.jpg&s=16122006

du kan se hvis du bare kører de 2 stier i din browser at din thumb.php ikke får fat i s i den 1st udgave men gør i den anden.

i realiteten er de begge ens det eneste du bare ikke har taget højde for er at & KUN kan bruges i <php ?> og ikke som alm html hvis du åber siden jeg har posted så vil du opdage at efter koderneer tolket giver de det samme resultat ...

Din sti fra thumb.php skal vist være fra dens placering, og ikke fra den side du bruger den fra.

Altså stien i thumbs: ../images/galleri/

Tror jeg nok... Tjekker lige efter her senere når jeg lige for tid til at se i min egen version.

Update: Har lige tjekket, og den skal være skrevet i forhold til dens egen sti

Originalt var stien osse sådan, men da detikke virkede stadig måtte jeg prøve andre ting ....

siden giver stadig ikke nogen thumbs :(

t