Bruge en .dcu fil i D2006

Tags:    delphi

Jeg har en compiled pas fil dvs. en dcu fil som jeg gerne vil bruge i mit Delphi 2006. Men når jeg inkluder den under USES og prøver at compile, så siger den at jeg mangler den tilsvarende .pas fil :-/ men den har jeg jo ikke.

Hvordan får jeg mit Delphi 2006 til at ignorere at .pas filen mangler? hvis det da er muligt...



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fordi .dcu-filen er en kompileret pascal-unit, skal have pas-filen for at rekompilere - Simple as that.


Helt så simpelt er det nu ikke ;)
Delphi's compiler er skrevet så den gør brug af "PreCompiled Headers" derved skal man ikke nødvendigvis compile kode igen.

Udover det er der fuld support for .dcu'er, da det er Delphi's måde at sørge for en programmør kan sælge sine funktioner/komponenter uden at smække kode med.

Problemet med .dcu filer er at de er bundet til den version af Delphi den er compilet med. Du er derved nødt til at skaffe dig en kompatibel udgave.

Hvilken .dcu fil er det du bruger/Hvad kan den? :)



Fordi .dcu-filen er en kompileret pascal-unit, skal have pas-filen for at rekompilere - Simple as that.



ahh nu forstår jeg bedre. Det var bare en af mine egne gamle biblioteker jeg havde compilet i D7, og skulle bruge den i D2006, men så kompiler jeg den da bare igen, ingen problem der. Tak for hjælpen



t