Få computeren til at gør ting??

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej jeg er ny til at programmer. Jeg vil gerne lær at lave sådan at man kan hente infomationer ud af maskinen feks..

ens ip adresse, lys styrken, up and down steam, computer navn osv...

men jeg kunne også godt tænke mig at lære noget om at få den til at gør ting.. altså feks.. køre et program eller hente en hjemmeside osv..

hvad er det for en slags programmering som jeg skal bruge til det om det er C++ eller C#

14 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv at læs nogle artikler rundt omkring på Udvikleren og på andre sider. Men du skal lige være opmærksom på, at det tager noget tid at lære at programmere og komme ind i tankegangen - og det kræver øvelse, øvelse og øvelse :-)

Jeg vil anbefale at du kaster dig over Python som dit første sprog.

Det er forholdsvist nemt, og alligevel kraftfuldt og brugbart til mange opgaver.

Garntrisse også til den opgave du dér nævner.

Men som Bertel siger: start i de små, ellers får du det galt i halsen.

Det er ikke så slemt når man først er kommet i gang, det sværeste er bare lige....hvad skal man lave:S, men ja spis brød til og gav ikke over mere end du mener du kan klare, det opdager man rimmelig hurtigt

Du kan gøre det i begge sprog, men .NET-frameworket (fx via C#) gør mange af tingene nemmere, og dermed er det nok nemmere at starte med end C++, når det er sådanne ting, du gerne vil prøve at lave.

okay har det noget navn altså den form for programmel med at få computeren til at gør ting ??
hvor kan jeg finde sådan noget stof henne om det ??

Hvis du er ny til at programmere vil jeg foreslå at du starter ud med noget af det grundlæggende før du kaster dig over de ting du nævner, for de er en anelse avancerede. Og du risikerer at det bliver for besværligt hvis du skal tage for store skridt af gangen.

Start med at gennemgå et par tutorials og lav nogle simple programmer inden du kaster dig ud i de ting du nævner.

Du kan f.eks. starte med:
http://www.udvikleren.dk/C/Article.aspx/286/

Om du vælger det ene eller andet sprog i starten betyder ikke det store, du kan altid skifte senere. Det første sprog er altid det sværeste.

Hmm...AL programmering handler jo om at få computeren til at gøre noget. Om det er at lægge to tal sammen og skrive resultatet eller hente en hjemmeside.
Jeg tror ikke, at du kan få up/downstream via C#, men der er stort set ikke den ting, du ikke kan gøre i C/C++, men meget af det er ikke for begyndere. For at få up/downstream skal du nok til at lave en driver.

Jeg tror bare der menes hastigheden på et netkort (hvor meget/hurtigt) der er hentet/hentes. Og jo, det kan godt laves i C# :-)

Jeg har en idé med at jeg gerne vil have lavet et program hvor man kan få det til at huske ting som hyperlinks og se hvad for nogle porte computeren snakker med andre computer med. og sådan noget udberegning feks. ohmsk lov osv..

At lave en ohms lov omregner er en glimrende begynder opgave, der kan klares i stort set alle sprog, fra bat-filer over C++ til assembler.

De andre opgaver er ret avancerede.

<< < 12 > >>
t