Vil gerne lære at lave programmer

Tags:    diverse

Hejsa alle sammen!

Jeg er vildt intreseret i at lære programmer!
Altså sådan nogle sjove nogle, som f.eks. hvor musen bevæger sig og et program starter efter et X antal sec. eller sådan noget i den retning.. Eller f.eks lidt snyd/hack til et singel player spil.. Eller en sjov bot.... Jeg ved det er meget svært, men jeg vil gerne prøve.. Nogen som kan give mig nogle links?.. Eller nogle gode råd. Tak :)

9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Mattias.

Personligt vil jeg ikke hjælpe dig med at lave en virus, men jeg vil gerne hjælpe dig på vej mod lige præcis dit sprog.

Vi har alle hvert vores favoriserede sprog at kode i, det handler om at prøve sig lidt frem forskellige steder, og se hvad man kan lide.

Til at starte med vil jeg anbefale Python, et af de nemmere sprog at lære, samt et af de mere kraftfulde.

Derudover er Python crossplatform, dvs. det virker på alle styresystemer.

Held og lykke, og velkommen til en større verden

Hej,

Egentlig tror jeg det ville være nemmere for dig at starte med at udvikle til .NET, da det framework stiller rigtig mange ting til rådighed, og det er dermed relativt nemt at lave nogle programmer, der kan en masse. Jeg vil anbefale dig at starte med C# i stedet for Delphi, medmindre der er en bestemt grund til du har valgt Delphi?

Hej igen :)

Egentlig, er jeg ret ny, og jeg kender ingen navne på noget med programmeri... Jeg vil f.eks bare (hvis det findes) godt tinke mig et program, som kan lave progammer.. Men jeg vil bare have nogle gode råd, til hvad jeg skal vælge.. Altså det jeg gerne vil lære er at kunne få musen til at bevæge og klikke af sig selv, fx. give den et punkt xxxx hvor den skal klikke..
Jeg skal nemlig lave lidt sjov til min brors fødselsdag, han er ret bange for virus, og tror hele tiden at en virus kommer.. Så jeg vil lave et for sjov "virus" altså ikke en rigtigt virus, men bare sådan et program hvor der sker følgende: Når han klikker på sit word program, bliver skermem sort ca. 5 sec eller sådan noget.. Så bevæger musen sig ned på Start, og vælger LUK og computeren og slukker.. Eller noget i den retning :D Hvad vil du/i anbefale mig?.. hvilket program?..

Tak for det :)

Men har du et link?.. Eller skal jeg bare gå ind på google.dk og søge under "Python crossplatform" ?

Du finder Python her:
http://python.org/

Det er et glimrende begynder sprog, det kan meget og er let at lære.

Tuuusind tak for det..
Men jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg ikke kan give din POINT bertel Brander, men jeg ville ellers gerne...

Det er fordi jeg ikke samler på point.
Derfor er mine indlæg kommentarer og ikke svar, og du kan ikke give point for kommentarer.

Heej, mig igen! :D

Tror i der er en dansk guide? eller kan i lige give mig et link til en guide?.. Kan ikke rigtig finde noget :)
Den må gerne være på engelsk og dansk.. Helst dansk :D

hej

du kan også prøve det her hvor du lære at lave små programmer

http://msdn.microsoft.com/da-dk/beginner/ff384126%28en-us%29.aspx

t