Drille Program =)

Tags:    c++

Hej udviklere.

Jeg vil godt have lidt hjælp til at lave et program, som har en knap hvor der står "Luk mig her!" men når knappen bliver trykket ned åbener det 10 andre små vindue hvor det skal stå "hahahaha!" og vinduerne skal ikke kunne lukkes unden man går ind i Joblisten (CTRL+ALT+DEL)

Jeg er lidt blank på hvordan jeg skal skrue det sammen, så jeg ville meget gerne have hjælp.

Tak på forhånd.

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Bertel Bertel Bertel, Hvorfor gør du det så "Ikke" Simpelt!, For det der er ikke simpelt...

Det her er simpelt:

Fold kodeboks ind/udKode 

Har ingen anelse om hvordan du laver det i C++..

Men kan lave et i Delphi, og sende et project til dig?

Du kan kigge i koden og prøve at oversætte... Delphi er jo en forinklet version af C++, og C ;)

Hvis du ved hvordan man laver ét vindue, ved du også hvordan man laver 10.

Hvis du så ved hvordan man får et program til at reagere på en knap har du hele programmet.

Til Kasper: Det må du da godt prøve send den til kasper@data-freak.dk

Til Bertel: jamen det gør jeg ik'

En meget kort guide:
http://damb.dk/dialogtut.php

Det første eksempel skal kun rettes meget lidt for at kunne bruges.

En simpel version:

Fold kodeboks ind/udKode 

Man kunne godt lave noget så simpelt, men

Det opretter bare 1 vindue, når man lukker det, kommer der på skift 7 andre, som man så kan lukke, derpå sker der ikke mere.

Mit eksempel laver fortsætter med at åbne flere og flere vinduer indtil brugeren lukker programmet på den hårde måde.

Man kunne godt lave noget så simpelt, men

Det opretter bare 1 vindue, når man lukker det, kommer der på skift 7 andre, som man så kan lukke, derpå sker der ikke mere.

Mit eksempel laver fortsætter med at åbne flere og flere vinduer indtil brugeren lukker programmet på den hårde måde.

Når....
Okay..
Men mit kunne også bruges og det synes jeg var simplere...

t