Program til HTML kodning ?

Tags:    html css

Hej.
Jeg har beluttet mig for at lege lidt med en ide.
Jeg har et java ligende program hvor jeg vil se om jeg kan lave det samme i html, men mit kendskab til html er sq ret begrænset.
Men eksisterer der et program hvor man til html kan bygge siden op med at grafisk bygge den op, som er muligt i ex visual studio.net ? (har mig bekendt ikke lige til html).
og kan det overhovedet lade sig gøre med drop down menuer, ect ?

Håber der er nogle der forstår mit sørgsmål.

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
well du kan jo sådan set arbejde med html i visual studio evt. visual web developer hvis du ikke har den store udgave. Ellers bruger mange Dreamweaver. Til dit spørgsmål omkring dropdown menuer så er det også muligt :)

@Anders:
Valgte du et "kodningsmiljø"? Under menupunktet "View" kan du i så fald skifte til "Designer" (eller en blanding), hvorefter det burde være muligt. Du kan hente forskellige toolsbars frem, hvorfra du kan drag 'n droppe forskelligt gejl, eller bruge menupunktet "Insert".

Jeg tror forresten manualen/hjælpen der er med er ganske god, og ellers er det et meget udbredt program, så Google vil ofte kunne finde hjælp.

@Per:
Okay.

Jeg brugte selv TSW WebCoder 5, før han kom med den nye man skal betale for. Prøv trial, synes at den har en masse at byde på. Det var faktisk med den jeg lærte HTML ;) Tak til Kasper :D

I så fald.. er der nogle der har kender en guide til de 2, da jeg har VS.Net fra MSDNAA. Dreamweaver vil jeg også gerne, hvis den gør arbejdet bedre, lettere.

Dreamweaver er hundedyr.

Så medmindre du vil kriminalisere dig selv ved at skaffe en piratkopi, må du hoste op med en masse skejser.

-- Personligt foretrækker jeg et simpelt tekst-program, under Windows bruger jeg notepad, og et par browsere til previews... Det fungerer udmærket.

@Anders:
I Dreamweaver (hvilket man forresten kan hente en trial version af, der varer i 30 dage) kan man lave en masse drag n' drop osv. -- men det må dog helt klart anbefales at lære XHTML og CSS i stedet.

Har du forresten overvejet bare at lave en applet, og så smide det ind på en side?

@Per:
Notepad - hvorfor er du dog så ond ved dig selv?

JEg skal helt klart lære det andet.. men har travlt nok med at følge uni. skal til at have optimering samt krypologisk protokol teori, så jeg skal lige have lavet noget som jeg er igang med.. så kan jeg altid hive det ud af den og pille ved det selv bagefter..

Men jeg har hentet dreamweaver.. men kan ikke lige umiddelbart se noget drag and drop.. gør jeg noget fuldstændig forkert

@Allan
Fordi jeg kan :B .Nej. Fordi jeg er for doven til at vente det ene sekund Notepad++ er længere om at starte end notepad. Og fordi jeg, når jeg endelig koder i Windows, ikke koder andet end nogle små ændringer. Store kodningsprojekter skal der sgu Linux til.

t