do-while løkken i bertel branders guide..

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hey udvikleren.dk, jeg har et problem med min codeblocks v1.0

Jeg sad og læste Bertel Branders guide om c++, og da jeg kom til afsnit 9 skulle man lære om do-while løkken, men min compiler skriver der er fejl i
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvor ligger fejlen? Min compiler meddeler følgende:

Linje 2: expected unqualifyed-id before "do"
linje 2: expected "," or ";" before "do"
linje 7: expected unqualifyed-id before "while"
linje 7: expected "," or ";" before "while"
linje 7: no newline at the end of file

Hvad sker der?

På forhånd tak for hjælpen!

Har du husket "resten" af koden? Altså

Fold kodeboks ind/udKode 

ja, cuttede det bare lidt ned.. der står hvilke linjer der er fejl i..

Følgende kode virker helt fint hos mig:

Fold kodeboks ind/udKode 

hmm, jeg må ha´ gjort et eller andet helt forkert, for nu virker den fint:s men tak for hjælpen!

Her kommer så et offtopic fra dette emne: Hvor kan man compilere kildekoden fra codeblocks v.1.0, så man sidder med en færdig .exe-fil? Det er vel et eller andet sted under build, men kan ikke finde ud af at gøre det, så man får en færdig .exe-fil!

Du skal altid have din kode i en main eller i en funktion kaldet fra main eller andre funktioner.

code :: blocks laver altid exe filer ud af koden når den oversætter, den skulle gerne ligge i samme mappe som .cpp filen.

okay, den ligger sammen med main.. men denne kode mangler et eller andet, for den lukker bare ned efter man har svaret, uden at skrive det sidste..

Fold kodeboks ind/udKode 

forresten, en rigtigt fed tutorial, eller hvad det nu hedder:) den var super lærerig!

Indlæg senest redigeret d. 11.01.2007 20:19 af Bruger #7786
Put en ekstra:

std::cin.get();

ind i programmet lige efter den anden.

Der er andre der har haft samme problem, så jeg må hellere skrive det i tutorialen.

okay, tusind tak!

hmm, er der nogen speciel forklaring?

<< < 12 > >>
t