GD-lib billede outputter fejl i tekst

Tags:    php

Jeg er igang med at lave en knap, der skal være i stand til at en costum tekst. Følgende er koden:

Fold kodeboks ind/udKode 

Problemet er bare at den ikke virker og jeg kan simpelthen ikke se fejlen nogle steder. Jeg har både GD-lib installeret samt FreeType. Alle links elementer eksisterer i den rigtige mappe.

følgende er fejlkoden:

Warning: imagettfbbox(): Could not find/open font in /Applications/xampp/htdocs/project/Kildekode/Kapitel-11/gd_button.php on line 8

Warning: imagettftext(): Could not find/open font in /Applications/xampp/htdocs/project/Kildekode/Kapitel-11/gd_button.php on line 15

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /Applications/xampp/htdocs/project/Kildekode/Kapitel-11/gd_button.php:8) in /Applications/xampp/htdocs/project/Kildekode/Kapitel-11/gd_button.php on line 16

Håber at nogen kan hjælpe med problemet.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er igang med at lave en knap, der skal være i stand til at en costum tekst. Følgende er koden:

Fold kodeboks ind/udKode 

Problemet er bare at den ikke virker og jeg kan simpelthen ikke se fejlen nogle steder. Jeg har både GD-lib installeret samt FreeType. Alle links elementer eksisterer i den rigtige mappe.

følgende er fejlkoden:

Warning: imagettfbbox(): Could not find/open font in /Applications/xampp/htdocs/project/Kildekode/Kapitel-11/gd_button.php on line 8

Warning: imagettftext(): Could not find/open font in /Applications/xampp/htdocs/project/Kildekode/Kapitel-11/gd_button.php on line 15

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /Applications/xampp/htdocs/project/Kildekode/Kapitel-11/gd_button.php:8) in /Applications/xampp/htdocs/project/Kildekode/Kapitel-11/gd_button.php on line 16

Håber at nogen kan hjælpe med problemet.

Jeg tror at fejlen skal findes i "Header-content()" - den kan ikke kaldes efter at du skriver noget til skærmen - uanset hvad det er...

En løsning kunne være, at lave en separat fil som laver knappen, f.eks. make_button.php.
make_button.php får så data via f.eks. _GET['value'] osv.

Dvs. du kalder make_button.php der hvor billedet skal være...

Den siger den ikke kunne åbne arial.ttf. Er du sikker på den fil er i samme mappe som scriptet?

En gang imellem, så får man lidt flere oplysninger hvis du højreklikker og vælger "View Page Source" - eller "Vis HTML source"

t