Hjælp retprofil.php og retprofilok.php

Tags:    php

Hej jeg er igang med en ny Chat sådan en som arto og nu er jeg så kommet i et problem min retprofil funktion virker ikke og jeg kan ikke finde fejlen den skriver: "Du skal indtaste et kodeord" selv om jeg har gjort det og så vil jeg se om der var nogle af alle jer der kan hjælpe mig :D

Her er retprofil.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Her er retprofilok.php
Fold kodeboks ind/udKode 

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du har vist glemt lidt at dine ting er i $_POST og ikke bare er almindelige variabler
f.eks
$kodeord skulle nok være $_POST['kodeord']
medmindre du har sat serveren op til at skrive $_POST til almindelige variabler.

Updates kan godt opdatere mere ind et felt af gangen du skal bare komma seperer listen af tildelinger til kolonnerne.
mysql_query("UPDATE Yson_brugre set kodeord = '$_POST[kodeord]',navn = '$_POST[navn]' where brugernavn = '$brugernavn'");
kan selvfølgelig udvides til med alle de andre updates.

if (session_is_registered("brugernavn") AND ("kodeord")) {
den test der er jeg ikke sikker på hvad du mener den skulle gøre men den sidste del ("kodeord") er altid sandt derfor også ligegyldigt.

if (session_is_registered("brugernavn") AND session_is_registered("kodeord")) {

du har vist glemt lidt at dine ting er i $_POST og ikke bare er almindelige variabler
f.eks
$kodeord skulle nok være $_POST['kodeord']
medmindre du har sat serveren op til at skrive $_POST til almindelige variabler.

Updates kan godt opdatere mere ind et felt af gangen du skal bare komma seperer listen af tildelinger til kolonnerne.
mysql_query("UPDATE Yson_brugre set kodeord = '$_POST[kodeord]',navn = '$_POST[navn]' where brugernavn = '$brugernavn'");
kan selvfølgelig udvides til med alle de andre updates.

if (session_is_registered("brugernavn") AND ("kodeord")) {
den test der er jeg ikke sikker på hvad du mener den skulle gøre men den sidste del ("kodeord") er altid sandt derfor også ligegyldigt.

Tak for din hjælp men efter jeg her prøvet at gøre som du siger så har det ikke hjulpet jeg jeg ville blive rigtig glad vis du visse prøve at sætte det du mener ind i min kode så du mener den burte virke for så kan jeg se om jeg har gjordt det rigtigt :D

if (session_is_registered("brugernavn") AND session_is_registered("kodeord")) {

det hjælper desværre heller ikke :D

hvis du har prøvet at gøre som jeg siger må du jo have en mere korrekt kode som du så kan vise.

t