Højst hits for de sidste 7 dage

Tags:    php

<< < 123 > >>
Hej.
Sidder lige med et irriterende problem, og har virkelig brug for hjælp:

Jeg har i min database en masse felter. Nogle af dem har det samme id. De rækker som havde de samme id skal et af dets andre felter nu pludses sammen.
Når dette er gjord har jeg så brug for hvilket id der havde sammen havde det største sum.

Håber du forstår hvad jeg mener. Hvad jeg skal bruge det til at lidt advanceret. ;) Men det kan ikke gøres manuelt, der er en hel del felter!

28 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Syntes din kode er meget mystisk.
Du skal vise at $row["navn"]; og $row["oprettet"]; ikke bliver loadet i den samme databse hvis du kigger i min egen kode...

Nej det kræver lidt mere. phpbb har en tabel der hedder phpbb_topics hvor alle topics fra alle fora er gemt. Tabellen har et forum_id som refererer til det forum topic'et hører til, så man skal vide hvilket id nyhedsforummet har og lave udtrækket, baseret på det.

Gah ja, forkerte tråd, rimelig godt klaret :D

SELECT l.navn AS navn,l.oprettet AS oprettet,l.beskrivelse AS beskrivelse,lh.linkid AS linkid,SUM(lh.hint) AS hsum FROM links_hint AS lh LEFT JOIN links AS l ON(l.id=lh.linkid) GROUP BY lh.linkid ORDER BY hsum DESC LIMIT 10;

Ja har ikke nogen tabeller at teste på, men havde lavet en tanketorsk og alliaset en tabel på en måde men prøvede med et andet alias at tilgå den doh :P. og glemt et. Såvidt jeg forstod din kode burde den der sql virke såfremt jeg forstår at skrive den rigtig.
Du ønsker at vise en liste over de 10 links der har flest click i de sidste 7 dage ikke, iøvrigt hvis dette er tilfældet tror jeg din kolonne skulle hede hits ikke hint?

Indlæg senest redigeret d. 07.01.2007 20:55 af Bruger #5620
Jeg hved ikke helt hvad den gør men det er ikke rigtigt.

Den finder den rette rigtige sum, men giver et forkert id ud. Og så er det iøvrigt stadig i forkert rækkefølge.

Du er da velkommen til at teste dine koder med det den fulde phpkode som jeg skrev for et stykke tid siden...

nu har jeg testede en tilsvarende query på min egen mysql tabeller og dens resultat er altså de 10 der har størst hsum, listede med den største hsum først og den mindste sidst, og dem der ikke har nogen rows i links_hint kommer slet ikke med.
Fold kodeboks ind/udKode 

og hvis det ikke er det den gør eller du vil have den til at gøre noget andet må du vel sige det og evt. smide et link til den side det kører på og forklare hvad du mener er galt med det :)

Virker sørme også. Tak ;)

Det virker sørme også.
Havde bare kommet til selv at lave en fejl ;)

Tak ;)

Indlæg senest redigeret d. 09.01.2007 15:13 af Bruger #5097

<< < 123 > >>
t