Højst hits for de sidste 7 dage

Tags:    php

<< < 123 > >>
Hej.
Sidder lige med et irriterende problem, og har virkelig brug for hjælp:

Jeg har i min database en masse felter. Nogle af dem har det samme id. De rækker som havde de samme id skal et af dets andre felter nu pludses sammen.
Når dette er gjord har jeg så brug for hvilket id der havde sammen havde det største sum.

Håber du forstår hvad jeg mener. Hvad jeg skal bruge det til at lidt advanceret. ;) Men det kan ikke gøres manuelt, der er en hel del felter!

28 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nej det kræver lidt mere. phpbb har en tabel der hedder phpbb_topics hvor alle topics fra alle fora er gemt. Tabellen har et forum_id som refererer til det forum topic'et hører til, så man skal vide hvilket id nyhedsforummet har og lave udtrækket, baseret på det.

Hvis han har phpbb skal han vel ud i noget union select (er ikke sikker) eller bare køre det sidste af det igennem med noget php. Ser lige om jeg kan finde noget.

Edit: Nej, det hedder vist ikke union:) Nærmere join?

Indlæg senest redigeret d. 06.01.2007 12:00 af Bruger #4479
Noget i retning af dette. iøvrigt noterede jeg mig du lavede
number formating på dit id til ingen decimaler. hvis du har sat dit id til andet ind en integer type burde nok genoverveje det:
Fold kodeboks ind/udKode 

Der findes en [url=http://www.w3schools.com/sql/sql_groupby.asp]tutorial[/url]:)

er det ikke bare?
SELECT id,SUM(value) AS s FROM table GROUP BY id ORDER BY s DESC LIMIT 1

Nej det kræver lidt mere. phpbb har en tabel der hedder phpbb_topics hvor alle topics fra alle fora er gemt. Tabellen har et forum_id som refererer til det forum topic'et hører til, så man skal vide hvilket id nyhedsforummet har og lave udtrækket, baseret på det.

Er kommet frem til det her:
Fold kodeboks ind/udKode 

(dette er ikke testet)

tror faktisk bare at jonas postede i den forkerte tråd :). shaft siger da i hvertfald ikke noget om phpbb. det gør den her tråd der imod:
http://www.udvikleren.dk/PHP/Thread.aspx/6/18973/

Hey...
Har nu rodet lidt med det, men får stadig en fejl... Men jeg også blevet nød til at tilføje en kode som gør at jeg kun får summen at de rækker med en dato der er under en uge gammel.

Hvad er der galt med denne kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 06.01.2007 14:21 af Bruger #5097
"SELECT *,SUM(hint) AS f FROM links_hint GROUP BY linkid WHERE dato > '$dato' ORDER BY h DESC LIMIT 10"

Hvis jeg benytter den så får jeg denne fejl

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvorfor skriver du det der AS f og ORDER by h
Det forstår jeg ikke helt ;)

En anden ting er. Kan man godt skrive:
$dato = date('d/m-Y', time()-60*60*24*7);
og derefter:
WHERE dato > '$dato'

Og så få alle informationer som ikke har datoen der er ældre end 7 dage?

<< < 123 > >>
t