Lukke en dialogboks via mitt prog?

Tags:    delphi

Hvordan kan jeg lukke en dialogboks via mitt prog?
Jeg har prøvd dette men det virker ikke:

Gå til Start->Kjør "CMD"...skriv inn "net send mittmaskinnavn melding". Trykk enter.
Nå skal du ha en dialogboks med meldingen din...

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
AppHandle: THandle;
WindowTitle: PChar;
begin
WindowTitle := 'Tjenesten Messenger';
if FindWindow(nil, WindowTitle) <> 0 then
begin
AppHandle := FindWindow(nil, WindowTitle);
PostMessage(AppHandle, WM_CLOSE or WM_QUIT, 0, 0);
end;
end;

DiZpel



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For at helt slå den 'tjeneste' fra:
kontrolpanel-administration-tjenester
find tjeneste messenger i listen. Deaktiver den, og sæt den til ikke at starte op igen.

Vha. programmet WinSight kan du få klassenavn og caption for åbne vinduer, det følger med Delphi (jeg mener at have set det fra d3 og frem).

Jeg mener ikke WM_CLOSE or WM_QUIT bliver tolket som du forventer, prøv at sende dem enkeltvis, eller brug API kaldet CloseWindow.


Mvh,

Thomas Nielsen



Lytter med. har engang skrevet et program til at sende MANGE beskeder over messenger, og det program er nu røget i de forkerte hænder! (Shit)



For at helt slå den 'tjeneste' fra:
kontrolpanel-administration-tjenester
find tjeneste messenger i listen. Deaktiver den, og sæt den til ikke at starte op igen.

jeg ved godt at man kan deaktivere messenger der, men jeg vil fa... ikke lade mig kue af en flok små terrorister



For at helt slå den 'tjeneste' fra:
kontrolpanel-administration-tjenester
find tjeneste messenger i listen. Deaktiver den, og sæt den til ikke at starte op igen.

Vha. programmet WinSight kan du få klassenavn og caption for åbne vinduer, det følger med Delphi (jeg mener at have set det fra d3 og frem).

Jeg mener ikke WM_CLOSE or WM_QUIT bliver tolket som du forventer, prøv at sende dem enkeltvis, eller brug API kaldet CloseWindow.


Mvh,

Thomas Nielsen


Jeg brukte et annet "spy" program og fant ut at vinduets caption ikke var
"Tjenesten Messenger", men "Tjenesten Messenger ", med noen mellomrom på slutten. ;o)

Tusen takk for tipset om WinSight!!

DiZpel



t