java GUI

Tags:    java

Jeg er så småt igang med at udarbejde en GUI til mit program, men jeg har et problem, som jeg håber i udviklere kan hjælpe evt. bare noget psekudo kode.

Jeg har en JFrame med et "login script" som der tjekker om de data passer med en bruger i databasen. Hvis disse passer så skal de 2 textfields og labels osv. fjernes/slettes eller andet, så der kan komme plads til resten af programmet.

Hvordan gør man det lettest?

Takker på forhånd for hjælp...

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har ingen ide om hvordan du skal gøre dette, men er det ikke bare at lægge programmet ind i en anden JFrame, og så skjule den første og vise den anden?

Det har jeg også overvejet, men havde håbet på en anden mulighed.
Men ellers kan dette login også laves på en anden måde, dog lidt mere besværlig, hvis der ikke kommer andre forslag til en løsning.

Jeg vælger altså en anden løsning, men tak for hjælpen :)

Jeg er så småt igang med at udarbejde en GUI til mit program, men jeg har et problem, som jeg håber i udviklere kan hjælpe evt. bare noget psekudo kode.

Jeg har en JFrame med et "login script" som der tjekker om de data passer med en bruger i databasen. Hvis disse passer så skal de 2 textfields og labels osv. fjernes/slettes eller andet, så der kan komme plads til resten af programmet.

Hvordan gør man det lettest?

Takker på forhånd for hjælp...

Brug CardLayout, og lig dit "login script" billede øverst.
Se eventuelt http://www.udvikleren.dk/Java/Article.aspx/131/ her på siden.

t