"Google = Big Brother" er nok en af de største overdrivelser jeg endnu har hørt. Sandt nok gemmer Google data om os, men fra at gemme data om de søgeord vi lige har indtastet og til reel overvåging er der, i mine øjne, et langt stykke. Reelt ved vi ikke _hvad_ Google gemmer om os.
Google har i mine øjne vundet, ingen tvivl om det. Men dermed mener jeg ikke nødvendigvis at andre bør give op. Vi havde ikke haft et demokrati idag, hvis det ikke var fordi vores forfædre kæmpede for at få det.
Som jeg ser på situation: "Success isn't permanent, and failure isn't fatal." - Google har sejret for nu, men før eller siden vil det lykkedes nogle at ændre på sagerne, for så at blive besejret igen. Ingen sejr er permanent.
"Problemet" om man vil er jo lige netop som Skrenta siger, Google er et så kendt fænomen i offentligheden, at det er svært at finde på en løsning som når at blive så kendt som Google inden den må dreje nøglen om - Google har idag vundet pga. PR, ike fordi deres teknologi er andres megen overlegen.
Indlæg senest redigeret d. 04.01.2007 14:26 af Bruger #2330